نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 16:41

توافق ایران و عربستان سیطره آمریکا به چالش کشیده شد

قزوین- امام جمعه بویین زهرا گفت: در جریان توافق بین ایران و عربستان، سیطره آمریکا به چالش کشیده و حضور منطقه این کشور به شدت تضعیف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اسدالله رضوانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بویین زهرا اظهار کرد: از ویژگی‌های انسان با تقوا استفاده شایسته از فرصت‌های نورانی و معنوی ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان اینکه توافق ایران و عربستان یک حادثه مهم سیاسی و یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران در روزهای پایانی سال بود، افزود: عربستان سعودی برای دوام و ماندگاری خود چاره‌ای جز گرایش به سمت جمهوری اسلامی نداشت.

امام جمعه بویین زهرا تصریح کرد: در جریان توافق بین ایران و عربستان، سیطره آمریکا به چالش کشیده و حضور منطقه این کشور به شدت تضعیف کردید.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی از دستیابی به اهداف خود بر علیه محور مقاومت باز مانده‌اند.

حجت‌الاسلام رضوانی با بیان اینکه به تازگی استراتژیست‌های برتر دنیا بر صحت فرمایشات رهبر معظم انقلاب که در دهه‌های گذشته بیان گردیده بود اعتراف می‌کنند، ادامه داد: عربستان اکنون با توجه به هزینه‌های فراوان باز هم شرایط مناسب داخلی و بین المللی ندارد.

وی تصریح کرد: واشنگتن همچنان به تداوم حضور پایگاه‌های نظامی خود در عراق اصرار و پافشاری می‌کند ولی جبهه مقاومت فقط به دنبال اخراج نیروهای آمریکایی از عراق است.

حجت‌الاسلام رضوانی در پایان تاکید کرد: آمریکا تقویت روابط عراق و ایران را تهدیدی برای منافع خود در منطقه می‌داند و سعی دارد در بین بغداد و تهران فاصله ایجاد کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1097813

مهمترین اخبار ایران و جهان: