نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 16:07

جمهوری اسلامی در بازدارندگی دفاعی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است

قزوین- امام جمعه محمودآباد گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در بازدارندگی دفاعی و حضور در پیمانهای بین‌المللی جایگاه کم‌نظیری پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیداسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد با اشاره به همزمانی نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: تقارن این دو مناسبت مصداق کامل آیه «نُورٌ عَلَی نُورٍ» است.

وی افزود: تقارن این دو ماه بهترین فرصت برای تحقق عینی دعای زیبای «حَوِّلْ حَالَنَا إلَی أحْسَنِ الْحَالِ» است و امیدواریم همه از این فرصت بهترین استفاده را بکنیم.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به توافق ایران و عربستان اظهار کرد: این توافق یک حادثه مهم سیاسی بود که با وساطت چین و تلاش دو کشور ایران و عربستان محقق شد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در شرایطی پای این توافق آمده که جنگ رسانه‌های جهانی و اغتشاشات ادراکی و سیاسی چندماهه را با پیروزی پشت سرگذاشته است و حضور بی‌نظیر مردمی را در ۲۲ بهمن متفاوت ۱۴۰۱ رقم زده است.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: امروز اپوزیسیون نظام دروضعیت فلاکت‌باری به‌سرمی‌برد در خارج از کشور و منطقه نیز حامیان منطقه‌ای آمریکا مانند رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی از دستیابی به اهداف خود بر علیه محور مقاومت بازمانده و ناکام شده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در بازدارندگی دفاعی و حضور در پیمانهای بین‌المللی جایگاه کم‌نظیری پیدا کرده است و شرایط برای تقویت قدرت داخلی و منطقه‌ای ایران فراهم است و به تعبیری ایران دست برتر را دارد.

امام جمعه محمودآباد با بیان اینکه عربستان در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد، ادامه داد: این کشور علیرغم هزینه‌های هنگفت چندصدمیلیارد دلاری نه در منطقه و کشورهای هدفش کامیاب بوده و نه در داخل کشور به‌خاطر اوج‌گیری اختلافات داخلی شرایط مناسبی دارد و نتوانسته مشکل راهبردی خود یعنی جنگ یمن را به‌نحو مطلوب خود خاتمه ببخشد. وی گفت: از سوی دیگر وجود دولت دموکرات جو بایدن و مخالفت‌های دولت وی با آل سعود و نیز مواجهه آل سعود با سرکشی امارات و دیگر کشورهای رقیب وی و شکست ائتلاف‌های این کشور با دیگر کشورها، بر مشکلات این حکومت افزوده است، به تعبیری حکومت عربستان دست زیر را دارد و مجبور به مذاکره و توافق است.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: از سوی دیگر چین برای به چالش کشاندن سیطره آمریکا نیاز به حضور در حیاط خلوت آمریکا دارد تا از این طریق بتواند حضور منطقه‌ای آمریکایی‌ها را تضعیف کند و در قامت یک قدرت بین‌المللی و فعال در عرصه سیاسی ظهور کند و شکل جدیدی از نظم مورد نظر خود را سامان ببخشد و نقش‌آفرینی آمریکا در حیاط خلوت چین یعنی تایوان را تلافی کند.

وی گفت: هر سه کشور چین، ایران و عربستان به‌نوعی به این توافق نیاز دارند و هرکدام با نگاه به منافع ملی خود به این توافق ورود پیدا کرده است.

امام جمعه محمود اظهار کرد: بدون تردید این رویداد، یک توافق مهم برای نظام و یک پیروزی سیاسی بزرگ برای دولت آقای رئیسی به‌شمار می‌آید که برخلاف سخنان و مواضع مغرضانه ورشکستگان سیاسی این توافق محصول پیروزی بزرگ در میدان سیاست داخلی و خارجی و هماهنگی مطلوب میدان و دیپلماسی است.

وی در پایان یادآور شد: دولت باید با دقت تعهدات عربستان را راستی‌آزمایی کند و متناسب با اقدامات دولت عربستان مسیر حرکت طی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1097757

مهمترین اخبار ایران و جهان: