نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 15:27

کاشت یک میلیارد نهال در مدت چهار سال در دستور کار قرار دارد

گناباد ـ رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: کاشت یک میلیارد نهال در مدت چهار سال در دستور کار این سازمان و ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی نوبخت ظهر پنجشنبه در بازدید از طرح‌های نهال کاری منابع طبیعی شهرستان گناباد اظهار کرد: بدنبال تأکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور و دولت سیزدهم، کاشت یک میلیارد نهال در مدت چهار سال در دستور کار این سازمان و ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها قرار گرفته است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: هم‌اکنون ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی سطح کشور در معرض فرسایش آبی قرار دارند.

وی افزود: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، در کنار کشت یک میلیارد نهال در عرصه‌های منابع طبیعی، به اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری برای مقابله با خشکسالی نیز توجه ویژه دارد.

نوبخت ادامه داد: این طرح‌ها با هدف افزایش تغذیه سفره‌های زیر زمینی و مقابله با خشکسالی‌ها، کنترل عوامل فرسایش آبی و افزایش پوشش گیاهی مراتع کشور اجرا می‌شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح که از سال گذشته آغاز شده و به مدت چهار سال ادامه دارد، سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و در عرصه‌های منایع طبیعی کشور کاشته می‌شود.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ میلیون اصله نهال در کشور تولید و تا پایان امسال به ۲۵۰ میلیون اصله نهال افزایش می‌یابد.

نوبخت گفت: علاوه بر احیا و غنی سازی عرصه‌های منابع طبیعی برای کاهش تبعات بیابان‌زایی، به منظور بالا بردن سطح فضای سبز و همچنین زراعت چوب تا سه سال آینده به بیش از یک میلیارد اصله نهال نیاز داریم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰ میلیون تقاضای نهال برای زراعت چوب از سوی مردم و بخش‌های خصوصی اعلام شده است، گفت: از مجموع یک میلیارد اصله نهال که در کشور کاشته خواهد شد، سهم استان خراسان رضوی ۳۷ میلیون اصله نهال است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1271213

مهمترین اخبار ایران و جهان: