نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 11:25

نماد بورسی پروژه پتروشیمی گلستان بازگشایی شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان از آغاز خرید و فروش سهام پروژه پتروشیمی گلستان در فرابورس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحمد دهنوی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: پس از آنکه افزایش سرمایه هلدینگ خلیج فارس در سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرفته شد، صبح امروز نماد بورسی پتروشیمی گلستان با عنوان «شستان» در بازار پایه فرابورس بازگشایی شد.

وی ادامه داد: با این اتفاق سهامداران پتروشیمی گلستان و علاقمندان به خرید سهم پتروشیمی گلستان امکان خرید و فروش این سهم را دارند و این سهام در حال حاضر در حال مبادله است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تاکید کرد: همچنان تاکید ما بر این است صاحبان سهم در فروش سهم خود عجله نکنند، آینده خوبی در انتظار این پروژه است و انشاالله در دور دوم سفر رئیس جمهور به گلستان شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه خواهیم بود.

دهنوی افزود: دولت اثبات کرده در عملیاتی کردن وعده‌ها با تمام توان در مسیر خدمت به مردم قرار دارد و در این پروژه نیز دولت با همراهی دستگاه قضایی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی‌فقیه در‌ گلستان به وعده خود عمل کرد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیاردی هلدینگ خلیج فارس در پروژه پتروشیمی گلستان، اضافه کرد: با این سرمایه‌گذاری و به نتیجه رسیدن پروژه،  ۲ هزار شغل مستقیم و ۳ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد شد که به عنوان بزرگترین سرمایه‌گذاری تاریخ استان گلستان محسوب می‌شود.

گفتنی است، پروژه پتروشیمی گلستان با بیش از ۹۰ هزار سهامدار ۱۸ سال قبل کلنگ‌زنی و تا امروز به نتیجه مناسبی نرسیده بود.

در سفر اول رئیس جمهور به گلستان در اسفند سال ۱۴۰۰ به گلستان و سفر رئیس قوه قضاییه به گلستان و در پی درخواست‌ها و پیگیری‌های مکرر استاندار گلستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی‌فقیه در گلستان در نهایت دستورات ویژه رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه برای تعیین تکلیف این پروژه صادر شد.

با پیگیری‌های ۱۸ ماهه تیم اقتصادی استاندار گلستان، ماراتن ۱۸ ساله پتروشیمی گلستان در ۱۸ ماه تلاش جهادی در دولت سیزدهم به ثمر نشست و در نهایت امروز با بازگشایی نماد بورسی پتروشیمی گلستان، این پروژه رسما به مرحله جدید و آینده‌ای روشن وارد شده است.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1267913

مهمترین اخبار ایران و جهان: