نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 17:01

احتمال رگبار و رعدوبرق در خراسان رضوی/‏کیفیت‬ هوا کاهش می‌یابد

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از عصر امروز و فردا احتمال رگبار و رعدوبرق در نواحی شمال غرب خراسان رضوی وجود دارد.

زهرا آهنگرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، از ساعات بعدازظهر امروز و بویژه طی دو روز آینده با افزایش سرعت وزش باد، در برخی نقاط خصوصاً در نواحی بادخیز گاهی وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: ضمن اینکه بتناوب شاهد افزایش ابرناکی در سطح استان نیز خواهیم بود که بعدازظهر امروز و فردا احتمال رگبار و رعدوبرق در نواحی شمال غرب استان وجود دارد.

وی گفت: انتظار می‌رود روزهای شنبه و یکشنبه بر گستردگی و میزان بارش‌ها بصورت رگبار و رعدوبرق با احتمال بارش تگرگ بویژه در نواحی شمالی افزوده شود.

آهنگرزاده وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا جمعه را صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد شدید موقتی توأم با گردوغبار و افزایش ابر پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۱۳ درجه سلسیوس خنک‌ترین و داورزن با بیشینه دمای ۴۰ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت نوسانات دمایی در شهر مشهد مقدس بین ۱۸ و ۳۴ درجه سلسیوس و بیشترین سرعت وزش باد از داورزن ۵۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1255113

مهمترین اخبار ایران و جهان: