نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 13:51

هر ایرانی، روزی سه کیسه پلاستیکی!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با شاره به آسیب پلاستیک به محیط زیست، گفت: هر ایرانی به طور متوسط روزانه سه پلاستیک به چرخه محیط زیست وارد می‌کند که اگر هر نفر حداقل یک پلاستیک کمتر مصرف کند، سالانه حدود ۸۰۰ میلیون تن کیسه پلاستیکی صرفه‌جویی و همچنین از مضرات و معضلات آن بر محیط زیست کاسته می‌شود.

احد جلیلیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با تبریک هفته محیط زیست، اظهار کرد: نامگذاری روز جهانی محیط زیست به سال ۱۹۷۲ برمی‌گرد در همان سال‌ها برای اولین بار سازمان ملل متحد کنفرانسی با موضوع انسان و محیط زیست در شهر استکهلم سوئد برگزار کرد و بیانیه‌ای با این مضمون که داشتن محیط زیست سالم حق بنیادی همه زیستمندان کره زمین است، را بیان کردند.

وی ادامه داد: مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای تصویب کرد که منجر به تشکیل برنامه محیط زیست سازمان مللی شد و هر ساله در این ایام برنامه‌های خاصی با عنوان آگاهی رساندن بیشتر مردم با آسیب‌های زیست محیطی تغییر الگوی مصرف به اجرا در می‌آید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از امروز، ۱۶ خردادماه هفته محیط زیست با شعار «نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی» آغاز شده و در اولویت کار سازمان محیط زیست و به تبعه استان‌ها است. هدف از این شعار کاهش آلودگی پلاستیکی، آگاهی یافتن مردم از معضلات و زیست محیطی در بحث استفاده از پلاستیک و تغییر الگوی مصرف در زندگی روزمره است.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال هر ایرانی به طور متوسط روزانه سه پلاستیک به چرخه محیط زیست وارد می‌کند که اگر هر نفر حداقل یک پلاستیک کمتر مصرف کند، سالانه حدود ۸۰۰ میلیون تن کیسه پلاستیکی صرفه‌جویی و از مضرات و معضلات آن بر محیط زیست کاسته می‌شود.

جلیلیان با اشاره به برنامه‌های این اداره‌کل، اضافه کرد: در صدد هستیم، برای غلبه بر آلودگی پلاستیکی از طریق آموزش فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی، کمک گرفتن از سازمان‌های مردم نهاد و خانه‌های محیط زیست نسبت به کاهش پلاستیک و مضراتی که برای جامعه بشر دارد بتوانیم اقداماتی انجام دهیم.

وی در پایان، گفت: برای رسیدن به محیط زیست سالم و مطلوب نیازمند همراهی تمامی دستگاه مرتبط و تک‌تک شهروندان هستیم. محیط زیست متعلق به همه است تنها به یک دستگاه و یا اداره مربوط نیست. امسال با توجه به بارش‌ها پوشش گیاهی مناسب خطر آتش‌سوزی بسیار بالا است که باید مورد توجه گردشگران در هنگام برپا کردن آتش در طبیعت باشد.

پایان پیام/پ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1265857

مهمترین اخبار ایران و جهان: