نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 07:16

رابطه محبت آمیز بین والدین و فرزندان باعث جلوگیری از آسیب ها می شود

عضو کارگروه خانواده معاونت حقوقی رئیس جمهور گفت: رابطه عاشقانه و محبت آمیز بین فرزندان و والدین که تاکید آیات و روایات دینی است، بسیاری از آسیب ها در خانواده و جامعه جلوگیری می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس حسن فدایی در همایش بزرگ مهرواره فرهنگی قرآنی شمیم علوی به مناسبت دهه کرامت در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس اظهار کرد: آیات و روایات ما در حوزه خانواده و رابطه بین اعضای خانواده بسیار غنی بوده و بر طبق روایات دینی و کتاب اسمانی ما عشق و محبت در بین خانواده باید جاری و ساری باشد.

وی تصریح کرد: این رابطه عاشقانه و محبت آمیز حتی در بین همسر پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و فرزندان این ائمه اطهار بسیار عمیق بوده و به عنوان یک برنامه مهارتی در زندگی در حدیث کساء و دیگر روایات آورده شده است.

مدیر آموزش کرسی حقوق بشر یونسکو خاطرنشان کرد: اسلام در مهارت های زندگی از غنای عمیق و فراوانی برخوردار بوده اما این فرهنگ غنی در مهارت های زندگی در کشور ما که مزین به اسلام و قرآن بوده نادیده گرفته شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از توطئه های دشمن سوق دادن خانواده به سوی فردیت بوده و این فردیت در خانواده را در حال ترویج، نهادینه کردن و فرهنگ سازی است تا والدین کاری به فرزندان و یکدیگر نداشته باشند. در صورتی که قرآن با این فرهنگ مخالف بوده و محبوبیت در نزد خداوند را توجه بیشتر فرد به خانواده می شمارد.

فدایی گفت: در کشور ما به‌جای امر به معروف بیشتر از نهی از منکر استفاده شده در صورتی که با وجود اینکه هردو لازم و ملزوم هم هستند ترویج امر به معروف مقدم تر است.

وی بیان کرد: ریست عفیفانه، ترویج عفاف و حجاب و بسیاری از نظام مسائل دینی و اعتقادی باید با محوریت خانواده و گفتمان خانواده انجام شود و اگر بتوانیم خانواده را تقویت کرده و تمام برنامه و سیاست ها را بر مبنا خانواده انجام دهیم قطعا می توانیم بسیاری از آسیب ها اجتماعی را در جامعه کاهش داده و یا از بین ببریم.

این همایش با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری شامل اجرای سرود، تواشیحی و تلاوت قران توسط قاری بین المللی با حضور جمع کثیری از مردم، مسئولان، روحانیون، جوانان و نوجوانان برگزار شد و از بانوان برتر شهرستان تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1248413

مهمترین اخبار ایران و جهان: