نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 12:47

شورای پشتیبانی سوادآموزی در استان بوشهر فعال شد

بوشهر- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: شورای پشتیبانی سوادآموزی در استان بوشهر فعال شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی موحدی صبح پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری هفته معلم در استان بوشهر اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های متنوعی تدوین شده که برگزاری همایش‌های مختلف فرهنگی و تجلیل از معلمان نمونه از آن جمله است.

وی به طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: دولت در اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان کار بسیار مهم و بزرگی که ۱۱ سال مغفول مانده بود انجام داد و بر اساس برنامه‌ریزی تا اردیبهشت ماه در کارگروه‌های تخصصی اصلاحات این طرح به پایان می‌رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تأثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور سراسری را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: ۴۰ درصد امتحانات نهایی دانش‌آموزان در کنکور سراسری اثربخش است و در این راستا امکان ترمیم نمره وجود دارد.

اسکان ۱۷۵ هزار نفر در نوروز

وی با اشاره به اسکان ۱۷۵ هزار نفر از فرهنگیان و مسافران نوروزی در مدارس و کلاس‌های درس استان بوشهر خاطر نشان کرد: علاوه بر اسکان میهمان نوروزی، اقدامات فرهنگی با رویکرد تربیتی به ویژه در سواحل استان بوشهر اجرا شد.

موحدی برگزاری جشن گل‌ریزان با مشارکت فرهنگیان و دانش‌آموزان در منطقه شبانکاره را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: در این برنامه افزون بر ۸۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی کمک شد و تلاش می‌شود جشن گل‌ریزان در سایر شهرستان‌ها و مناطق استان برای کمک به حل گرفتاری خانواده‌های نیازمند تشکیل شود.

وی از شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در قالب طرح شهید محمودوند خبر داد و بیان کرد: طرح شهید محمودوند با هدف تحقق عدالت آموزشی و با محوریت شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در شهرستان و مناطق مختلف استان بوشهر در حال اجرا است.

حل مشکل درمان دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر توجه به حل مشکل درمان دانش‌آموزان نیازمند را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این راستا اسامی دانش‌آموزان نیاز به درمان استخراج و در بانک اطلاعاتی ثبت شده است.

موحدی از فعال شدن شورای پشتیبانی سوادآموزی در ۸۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: لازم این شورا در همه شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش برای برنامه‌ریزی در تحت پوشش قرار گرفتن افراد فاقد سواد تشکیل و فعال شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1161557

مهمترین اخبار ایران و جهان: