نیوز سیتی!
13 فروردین 1402 - 11:42

۶۵ هزار پایگاه اورژانس در طرح نوروزی گلستان فعال است

رئیس مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس گلستان گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی در گلستان تعداد ۶۵ هزار پایگاه اورژانس ۱۱۵ در سطح استان فعال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد مقسمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نوروزی در گلستان و برای ارائه خدمات سریع به حادثه دیدگان در مسیر جاده های استان گلستان تعداد ۶۵ هزار پایگاه اورژانس 115، یک فروند هلی کوپتر، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهاردستگاه موتورلانس در  حاشیه جاده های استان فعال است.

وی تصریح کرد: از شروع تعطیلات تاکنون بیش از ۵۲ هزار ماموریت توسط مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس گلستان انجام شده و تاکنون به تمامی نیازهای مردم که از این مرکز تقاضا کمک نمودند پاسخ داده شده است.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس گلستان با اشاره به بازگشت مسافران به مقاصد خود و ترافیک سنگین جاده ها خاطرنشان کرد: از رانندگان تقاضا می شود در روزهای پایانی سفر در هنگام رانندگی و ترافیک صبور بوده و سعی کنند در اوج پیک ترافیک استراحت لازم را داشته تا خستگی آنها باعث بروز حوادث نشود.

وی با تشکر از امدادرسانی اولیه مردم در حوادث بیان کرد: اگر در تصادفات جاده ای فردی دچار مصدومیت از ناحیه گردن و ستون فقرات شده و یا بیهوش است تا رسیدن نیروهای امدادی هرگز مصدوم را جا به جا نکنند زیرا در این مواقع جابجایی مصدوم بدون پیشنهاد پزشک سبب قطع نخاع و یا فلج کامل مصدوم می شود.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1122657

مهمترین اخبار ایران و جهان: