نیوز سیتی!
17 آذر 1401 - 21:29

طرح تأمین آب اضطراری شهر زاهدان با جدیت دنبال می‌شود

طرح تأمین آب اضطراری شهر زاهدان با توجه به کاهش چشمگیر آب چاه‌نیمه‌های منطقه سیستان به عنوان منبع اصلی تامین آب این شهر، از طریق حفر چاه با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان با همراهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از روند عملیات اجرایی طرح تأمین آب اضطراری شهر زاهدان بازدید کرد.

در این بازدید که به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و تعدادی از مدیران کل صورت گرفت، مراحل حفاری 9 حلقه چاه و روند پیشرفت پروژه‌های در دست اقدام کنترل شد.

علیرضا قاسمی در جریان این بازدید اظهار داشت: با توجه به عدم آورد رودخانه هیرمند طی چند سال اخیر و کمبود ذخایر آبی چاه‌نیمه‌ها که منبع اصلی تامین آب شهر زاهدان محسوب می‌شوند، طرح تأمین آب اضطراری به عنوان جایگزین تأمین آب شهر زاهدان در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: به منظور تامین آب اضطراری شهر زاهدان، 50 حلقه چاه جدید در دشت‌های هامونِ هیرمند، ادامه حرمک و شیله تا دشتک حفر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل عملیات حفاری چاه‌های جدید، خطوط انتقال آب، خطوط برق‌ و تجهیز چاه‌ها نیز اجرا خواهد شد و به مرور زمان چاه‌های حفر شده وارد مدار می‌شود و به خط انتقال آب چاه‌نیمه‌ به زاهدان در محل ایستگاه پمپاژ شماره دو متصل خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه در حال حاضر 9 دستگاه حفاری چاه عمیق در محل مستقر است و عملیات حفاری چاه‌ها آغاز شده، افزود: قرار است تا پایان دی‌ماه پنج حلقه چاه به خط انتقال متصل و وارد مدار بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/394/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 901957

مهمترین اخبار ایران و جهان: