نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 13:07

آقای تاج به جای توجیه و برخورد طلبکارانه، کمی تغییر کنید!

اهالی فدراسیون فوتبال، بازهم همان راهی که در سال‌های گذشته در پیش گرفته اند را ادامه می‌دهند و به نظر می رسد، قرار نیست تغییری در نحوه مدیریت این افراد دیده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، جام جهانی فوتبال با تمامی فراز و فرودهایش، با قهرمانی آرژانتین به پایان رسید. مسی و یارانش در شرایطی عنوان قهرمانی را کسب کردند که استارت ناامیدکننده ای در این مسابقات با شکست مقابل عربستان داشتند اما در ادامه راه توانستند با روحیه بالا به مسابقات برگردند و در نهایت بر بام بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان بایستند.

تیم ملی فوتبال کشورمان هم که با شرایط خاص و هجمه های زیاد از سوی رسانه های ضد ایرانی وارد قطر شده بود، با کسب 3 امتیاز (دو شکست و یک پیروزی) عملکرد چندان موفقی نداشت و قطر را ترک کرد.

جدا از اتفاقات حاشیه‌ای که در اطراف تیم ملی فوتبال وجود داشت و کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی به خوبی توانست با اقدامات خود آنها را مدیریت و خنثی کند؛ اما نباید از نقد فنی عملکرد تیم ملی گذر کرد.

جایی که سرمربی پرتغالی برای سومین دوره متوالی بر روی نیمکت تیم ملی نشست و بسیاری امیدوار به صعودی تاریخی به مرحله بعد بودند و تنها مقدار امتیازی که در جام جهانی 2018 کسب کرده بودیم، برای صعود نیاز بود اما در نهایت این اتفاق رخ نداد.

با تمامی این اتفاقات بسیاری از علاقمندان به فوتبال و کارشناسان حداقل کار برای فدراسیون فوتبال، به خصوص پس از دیدار با انگلیس را عذرخواهی مسئولان این فدراسیون می‌دانستند اما این موضوع خیلی دیر و تقریبا پس از 20 روز توسط مهدی تاج، آن هم در کنار توجیهات زیادی که عنوان شد، صورت گرفت.

فدراسیونی که پس از پایان کار تیم ملی در جام جهانی کاملا در اغما فرو رفته بود، به نظر می رسد باردیگر با توجیهات مختلف درصدد تکرار اتفاقاتی است که پیش از این هم انجام داده است.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال که انتقاداتی درباره بازگشت او بر مسند این فدراسیون وجود داشت، شب گذشته میهمان یکی از برنامه های تلویزیونی بود و صحبت هایی درباره آینده تیم ملی فوتبال کشورمان مطرح کرد، اما نکته تعجب آور اینکه او  در نوع رفتار با مجریان تلویزیونی به جای پاسخگویی رویکرد تهاجمی و طلبکارانه داشت که این موضوع با انتقادهای زیادی همراه شد.

وی از مذاکره احتمالی با کارلوس کی روش برای ادامه همکاری خبر داد و در کنار آن از حضور احتمالی برخی مربیان دیگر نظیر برانکو، فرهاد مجیدی و علی دایی و .. به عنوان نامزدهایی که احتمال حضورشان در نیمکت تیم ملی فوتبال وجود دارد، خبر داد.

نفراتی که اغلب آن ها پیش از این هم عملکرشان در تیم ملی مشخص بوده و به نظر می رسد فدراسیون فوتبال و اعضای هیات رئیسه آن به هیچ عنوان علاقه ای برای انتخاب گزینه جدید دیگری ندارند تا روح تازه ای به کالبد تیم ملی فوتبال کشورمان دمیده شود.

تیم ملی که مسن ترین تیم حاضر در جام جهانی بود و کمتر از بازیکنان جوان بهره برد، باید خیلی زود خود را آماده آوردگاه جام ملت های آسیا کند و این در شرایطی است که تفکرات حاکم بر فدراسیون و تیم ملی فوتبال، چندان به بازیکنان جوان بها نمی دهد که نمونه آن حضور تیم ملی در جام جهانی با بالاترین معدل سنی در میان 32 تیم بود.

به نظر می رسد بااین دست فرمانی که فدراسیون می رود و کنار هم قراردادن صحبت های تاج و نبی رئیس و نایب رئیس فدراسیون در روزهای اخیر، تغییر جدیدی صورت نخواهد گرفت و نام بردن از دیگر مربیان بیشتر بازی با اسم ها و واژه ها باشد.

بسیاری از علاقمندان به فوتبال کشورمان امیدوار بودند که مهدی تاج پس از رسیدن دوباره به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال، تغییراتی را در نحوه عملکرد و مدیریت خود ایجاد کند، اما با این شرایط، تبدیل این امیدواری به یاس دور از ذهن نیست. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 922157

مهمترین اخبار ایران و جهان: