نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 18:35

نظامیان اوکراینی برای دوره آموزشی تانکهای انگلیسی، وارد لندن شدند

وزارت دفاع انلگیس اعلام کرد نظامیان اوکراینی برای دریافت آموزش‌ به‌کارگیری تانک‌های چلنجر وارد لندن شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در ادامه ارسال تسلیحات سنگین آمریکا و کشورهای اروپایی به اوکراین وزارت دفاع انگلیس امروز یکشنبه اعلام کرد خدمه تانک‌های اوکراینی به منظور دریافت آموزش‌های به‌کارگیری تانک‌های «چلنجر ۲» وارد لندن شدند.

در ادامه کمک‌های تسلیحاتی آمریکا و کشورهای اروپایی به ارتش اوکراین، دو هفته پیش ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد ۱۴ تانک «چلنجر ۲» را به ارتش اوکراین تحویل می‌دهد. به گفته الکس چاک، معاون وزیر دفاع انگلیس این تانک‌ها اواخر ماه مارس تحویل ارتش اوکراین داده خواهد شد.

افزون بر آمریکا، انگلیس هم وعده داده ۱۴ دستگاه تانک «چلنجر ۲» به کی‌یف می‌فرستد. آلمان هم با ارسال ۱۴ دستگاه تانک لئوپارد ۲ موافقت کرده و لهستان و سایر کشورهای اروپایی هم قرار است لئوپاردهای خود را به اوکراین بفرستند. لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت کی یف قرار داشتند.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1005713

مهمترین اخبار ایران و جهان: