نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 18:19

کمک‌های مالی به مدارس هیئت امنایی ممنوع شد

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در نگاه جدید و تحولی به مدارس هیئت‌امنایی کمک‌های مالی به مدارس هیئت امنایی ممنوع شد.‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، احمدمحمودزاده امروز در حاشیه برگزاری شورای آموزش و پرورش استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف ما از سفر به استان قزوین ارزیابی و بررسی عملکرد شورای آموزش و پرورش استان قزوین در طول یک‌سال اخیر است؛ چرا که آموزش و پرورش مهمترین بستر برای کمک به آموزش و پرورش استان است که در آن نمایندگان دستگاه‌های مختلف حضور دارند.

وی بازدید از مدارس غیرانتفاعی استان قزوین و احصای نقاط ضعف و مشکلات این مدارس را از دیگر اهداف سفر خود به قزوین دانست و اضافه کرد: با حمایت‌های وزارت آموزش و پرورش به زودی شاهد واگذاری زمین با کاربری‌های آموزشی و تسهیلات کم‌بهره برای احداث مدارس غیردولتی و کمک به توسعه این نوع مدارس خواهیم بود.

محمودزاده ادامه داد: با توجه به اینکه مدارس غیردولتی اشتغال مناسبی در سطح کشور و استان قزوین ایجاد کرده‌اند و بخشی از مأموریت وزارت آموزش و پرورش را انجام می‌دهند، با تخصیص زمین و تسهیلات بنا داریم که مسیر آموزش غیردولتی در استان‌ها را روان کنیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موضوع تبدیل مدارس دولتی به هیئت‌امنایی گفت: وقتی از مشارکت در مدیریت مدارس صحبت می‌کنیم، فقط مشارکت مالی از طرف مردم اتفاق می‌افتد و این‌طور مردم احساس می‌کنند که انگیزه شکل‌گیری مدارس هیئت‌امنایی فقط استفاده و بهره‌برداری مالی از مدارس است.

محمودزاده تصریح کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم در نگاه جدید و تحولی خود به مدارس هیئت‌امنایی کمک‌های مالی بی‌‌رویه به مدارس هیئت امنایی را ممنوع کرده که این ممنوعیت مطابق سند «انتظار» وزارت آموزش و پرورش بوده است.

وی افزود: هدف ما از تبدیل مدارس دولتی به هیئت امنایی مشارکت با خانواده‌ها، اولیا و مربیان و معتمدین در خانه، محله، مسجد و فضای مجازی برای مدیریت بهینه مدارس است. در ضمن این طرح در مدارسی اجرا می‌شود که نیازمند مشارکت و تزریق منابع مالی نباشند.

محمودزاده ادامه داد: در واقع نگاه ما بیشتر مشارکت چندوجهی است و نه مشارکت مالی و بنا داریم با این کار کیفیت مدارس دولتی را ارتقا دهیم. بنابراین خانواده‌ها خیالشان راحت باشد و بدانند که هیئت‌امنایی شدن مدارس دولتی هزینه‌ای برای خانواده‌ها نخواهد داشت. 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 971157

مهمترین اخبار ایران و جهان: