نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 14:48

تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

بوشهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تربیت نیروی انسانی کارآمد در تراز انقلاب اسلامی در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ملکی زاده ظهر چهارشنبه در نشست با مدیر و کارکنان هسته گزینش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به مناسبت سالروز تأسیس هسته گزینش به‌فرمان امام خمینی (ره) اظهار داشت: یکی از سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تربیت مدیران تراز انقلاب اسلامی با چشم‌انداز ۲۰ سال آینده است.

وی با تأکید بر تربیت نیروی انسانی کارآمد در تراز انقلاب اسلامی گفت: دانشگاه‌ها علوم پزشکی باید دانشگاه انسان‌سازی باشد زیرا انسان‌های سالم جامعه سالم را می‌سازند.

نیرو سازی و نیرو پروری

وی با تأکید بر اینکه گزینش در آینده فرد و سیستم نقش دارد بیان کرد: نیرو سازی و نیرو پروری یکی از وظیفه‌های اصلی گزینش است به‌عبارت‌دیگر نیروی محرکه هر سیستم بر عهده گزینش است.

ملکی زاده تصریح کرد: با توجه به وظایف مهم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تعداد نیروهای این دانشگاه در سراسر استان زیاد است و هرکدام وظایف مهمی بر عهده‌دارند و با این شرایط، وظیفه بخش گزینش نیز بسیار سنگین است.

وی اضافه کرد: باید با برنامه‌ریزی گسترده و فراگیر فرهنگی، حجاب و عفاف را روزبه‌روز در جامعه به‌ویژه محیط دانشگاهی گسترش دهیم.

توجه به فرهنگ عفاف و حجاب

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مقوله فرهنگ عفاف و حجاب به‌عنوان یک راهبرد حیاتی در سلامت اجتماعی مطرح است به‌گونه‌ای که حجاب اصل جدایی‌ناپذیر از عفت عمومی جامعه است و باید با برنامه‌ریزی گسترده و فراگیر فرهنگی و هنری، حجاب و عفاف را روزبه‌روز در جامعه به‌ویژه محیط دانشگاهی گسترش دهیم.

ملکی زاده افزود: خلأ برنامه‌های فرهنگی به‌ویژه برای نسل‌های جدید در جامعه احساس می‌شود و این مهم وظیفه همه به‌ویژه قشر دانشگاهی را سنگین‌تر کرده است.

وی بابیان اینکه با توجه به اینکه دشمن، مقوله خانواده و حجاب را مورد هدف قرار داده است باید با نگاه و شیوه نو به این مقوله پرداخت گفت: حجاب هم مقوله دینی است و هم مقوله قانونی بنابراین توقع ما حفظ قوانین حاکم بر دانشگاه و جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در حال حاضر در جامعه با پاتولوژی دچار هستیم که باید با راه‌حل و شیوه‌های سنجیده آن را درمان کنیم.

مسئله حجاب و تربیت فرزندان باید جدی گرفته شود

وی بابیان اینکه مسئله حجاب و تربیت فرزندان باید جدی گرفته شود گفت: نوجوانان و جوانان امروز آینده‌سازان دانشگاه و کشور هستند، بنابراین هر کس به‌نوبه خود وظیفه دارد برای تربیت فرزندان قوی بر اساس یک برنامه‌ریزی درست و حساب‌شده فرهنگی گامی بردارد.

ملکی زاده بابیان اینکه دانشگاه یک محل تربیتی است تأکید کرد: دانشجویان امروز مسئولان فردای کشور هستند، امروز هر جور پرورش یابند، آثارش فردا ظاهر می‌شود، بنابراین باید در پرورش و کمال آن‌ها دقت و تلاش شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه اساتید علاوه بر وظیفه علمی، وظیفه تربیتی دانشجویان را نیز بر عهده‌دارند گفت: تربیت شاگردان سازنده برای جامعه از مهم‌ترین وظایف اساتید است بنابراین اساتید در دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر باید شاگردانی را تربیت کنند که بتوانند سازنده برای جامعه خود در حوزه علم، فرهنگ و اخلاق باشند.

وی بابیان اینکه گزینش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از واحدهای پرمسئولیت و حساس است، اظهار داشت: تیمی که در گزینش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حال خدمت هستند فارغ از مسائل شخصی و جانبی، بر اساس قوانین و مقررات و شرح وظایفی که وجود دارد، کار را به نحو احسنت انجام می‌دهند.

مدیر هسته گزینش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: گزینش در سیستم‌های اداری کشور برای انتخاب و جذب نیروهای صالح، متعهد و مجرب در زمینه‌های مختلف شغلی که بتوانند در نظام به‌صورت سالم و متعهدانه خدمات شایسته و بایسته‌ای را به مشتری‌های دستگاه‌های دولتی ارائه دهند لازم و ضرورت است.

محمدعلی پولادی تصریح کرد: به دلیل تخصصی بودن کار هسته گزینش و نیاز به بازآموزی‌های پی‌درپی، با توجه به مسائل تخصصی شغل تحقیق و مصاحبه، برای اعضا آموزش‌های لازم به‌صورت سالانه ارائه می‌شود به همین دلیل در هسته گزینش شاهد ارتقای کیفیت اطلاعات و رعایت ضوابط و مقررات هستیم.

وی گفت: با آسیب‌شناسی مجموعه گزینش در همه سطح‌های دانشگاه و ارائه آموزش‌های لازم در خصوص قوانین، مقررات و مشکلات موجود بسیاری از این آسیب‌ها برطرف و خیلی از موارد با توجه به ارائه آموزش‌های لازم برطرف و مراتب اجرای ضوابط کار ارتقا یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 970513

مهمترین اخبار ایران و جهان: