نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 11:04

شهادت ۲ فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به جنین

منابع خبری اعلام کردند که دو فلسطینی در جریان یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین در کرانه باختری به شهادت رسیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های فلسطینی  صبح امروز پنجشنبه از شهادت دو فلسطینی در یورش صهیونیست ها به اردوگاه جنین  در کرانه باختری خبر دادند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که «جواد بواقته» معلم 57 ساله بر اثر اصابت گلوله به سینه  و «ادهم جبارین» (28 ساله) در جریان درگیری با صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند.

منابع محلی اعلام کردند که شهید ادهم جبارین از سرکردگان برجسته گردان جنین است و در جریان درگیری مسلحانه با نیروهای اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسید.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی  به تعداد زیادی  به محله الهدف  در مجاورت اردوگاه جنین یورش بردند و تک تیراندازهای خود را بر پشت بام ساختمان‌ها و خانه‌ها مستقر کردند.

رزمندگان مقاومت نیز نظامیان اشغالگر صهیونیستی را  مورد هدف قرار دادند و درگیری میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها رخ داد و طی این درگیری آن‌ها از مواد منفجره دست‌ساز استفاده کردتد.

گردان جنین اعلام کرد که اعضای این گردان توانستند تعدادی مواد منفجره را در خودروهای اشغالگر صهوینسیت منفجر کنند که منجر به آسیب مستقیم خودروها شد.

گردان‌های القسام در جنین در بیانیه‌ای اعلام کردند: مجاهدان ما و گروه‌های مقاومت با نظامیان صهیونیست در مناطق «حارة الدمج» و«حارة الحواشین» در اردوگاه جنین درگیر شدند و آنها را هدف قرار دادند.

 این درحالی است که روز گذشته منابع محلی از شهادت جوان مجروح فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر صهیونیست در ورودی روستای یونس نبی در حلحول واقع در شمال الخلیل خبر دادند.

 

طی چند ماه اخیر یورش‌های نظامیان صهیونیست به شهرهای کرانه باختری و بازداشت و به شهادت رساندن فلسطینیان شدت گرفته است.

نهادهای فلسطینی همواره خواستار حمایت بین‌المللی از ملت مظلوم فلسطین شده و از دادگاه بین‌المللی کیفری خواسته‌اند تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی را هرچه سریع‌تر آغاز کند.

میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند. جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به‌منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 985757

مهمترین اخبار ایران و جهان: