نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 11:06

ابراز نگرانی آمریکا از فعالیت گروه نظامی روسی "واگنر"

مشاور وزیر امور خارجه آمریکا به نگرانی مقامات ایالات متحده در خصوص فعالیت‌های گروه نظامی روسی "واگنر" (PMC Wagner)  اشاره کرد و یادآور شد که واشنگتن در تلاش است تا جای ممکن اقدامات آنها را، نه تنها در اوکراین، بلکه در سایر کشورها خنثی کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، درک شوله، مشاور مسائل سیاسی وزیر امور خارجه  آمریکا در جریان سفر خود به جمهوری صربستان اعلام کرد که فعالیت شرکت نظامی خصوصی روسیه تحت عنوان "واگنر" (PMC Wagner)، باعث نگرانی جدی مقامات ایالات متحده شده است و در این رابطه، واشنگتن تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا فعالیت‌های آن را خنثی کند.

این دیپلمات آمریکایی گفت: «مقامات ایالات متحده بشدت نگران فعالیت‌های شرکت واگنر  PMC Wagner هستند، ما دیده‌ایم که آنها چگونه تلاش می‌کند تا نیروهای نظامی را از صربستان و سایر کشورها جذب کرده و برای استفاده در عملیات نظامی به اوکراین اعزام کند، ما فکر نمی‌کنیم که این موضوع باید نادیده گرفته شود. بنابراین، ما با مقامات بلگراد و با دیگر کشورها به منظور خنثی کردن اقدامات آنها کار می کنیم.»

در اوایل این هفته روزنامه پولیتیکو نیز گزارش داد که مقامات واشنگتن به طور فعال در حال جمع آوری اطلاعات مربوط به فعالیت شرکت نظامی واگنر روسیه هستند. 

این نشریه با اشاره به اطلاعات بدست آمده از  مکاتبات دیپلماتیک ادعا کرده که "مقامات آمریکایی تحرکات و فعالیت‌های اعضای این گروه نظامی روسی، نه تنها در اوکراین، بلکه در خارج از آن، در جمهوری آفریقای مرکزی، در صربستان و همچنین در دیگر کشورها را زیر نظر دارند."

گروه نظامیان شرکت واگنر فعالانه در عملیات ویژه روسیه برای دفاع از مردم دونباس شرکت دارند. 

چهارشنبه شب، یوگنی پریگوژین، تاجر روس و بنیانگذار گروه واگنر، اعلام کرد:  شهر سوله‌دار در جمهوری مردمی دونتسک توسط نظامیان روس به طور کامل از دست نیروهای ناسیونالیست اوکراینی آزاد شده است. به گفته وی، کلیه غیرنظامیان از شهر خارج شده و نیروهای اوکراینی که نمی‌خواستند تسلیم شوند، کشته شدند. 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 974013

مهمترین اخبار ایران و جهان: