نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 12:44

استقبال آلمان از مصادره دارایی‌های بلوکه شده روسیه

شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی به نقل از مقامات آلمان اعلام کرد که این کشور برای استفاده از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه به منظور تأمین بودجه بازسازی اوکراین آمادگی دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ روز سه‌شنبه در گزارشی به نقل از مقامات آلمان اعلام کرد که این کشور برای استفاده از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه به منظور تأمین بودجه بازسازی اوکراین آمادگی دارد.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اشاره کرد که دولت آلمان ظاهراً طرفدار استفاده از این بودجه در اوکراین است، با این حال هنوز هیچ موضع رسمی در مورد این موضوع اتخاذ نشده است، چرا که اعضای کابینه در مورد این موضوع اختلاف نظر دارند.

اتحادیه اروپا و گروه 7، 300 میلیارد یورو (311 میلیارد دلار) ذخایر بانک مرکزی روسیه و میلیاردها دلار دارایی متعلق به بازرگانان تحریم شده روسیه را بلوکه کردند.

به گفته این منابع، آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان اصرار دارد که حداقل برخی از دارایی های مسدود شده باید توقیف شود، در حالی که کریستین لیندنر، وزیر دارایی نگران است که این اقدام می تواند سابقه خطرناکی ایجاد کند و کشورهای اروپایی و متحدانشان را به باتلاق قانونی بکشاند.

این نشریه می افزاید که دولت برلین به شرط حل شدن مسائل حقوقی و پیروی متحدانش از این مصادره حمایت خواهد کرد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، پیشتر گفته بود که اتحادیه اروپا «راه‌های قانونی» برای مصادره دارایی‌های روسیه برای استفاده در اوکراین پیدا خواهد کرد.

ایالات متحده تا کنون به دلیل نگرانی از این موضوع که اقدام به مصادره به شهرت این کشور به عنوان پناهگاه امن دارایی‌های خارجی لطمه می زند، محتاط تر بوده است.

بانک مرکزی روسیه هفته گذشته اعلام کرد که شانس بازگرداندن دارایی‌های مسدود شده به روسیه توسط کشورهای غربی علی‌رغم این واقعیت که مصادره این دارایی‌ها قانونی نبوده، «بسیار کم» است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 954513

مهمترین اخبار ایران و جهان: