نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 21:09

تمام آمبولانس‌های شبکه بهداشت استان قزوین مستهلک هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در حال حاضر تمام آمبولانس‌های شبکه بهداشت استان قزوین مستهلک، فرسوده و غیراستاندارد هستند.

عبدالله دیده‌بان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به نیاز جدی بخش بهداشت و درمان استان قزوین به آمبولانس‌های جدید اظهار داشت: در حال حاضر تمامی آمبولانس‌های دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت استان قزوین مستهلک، فرسوده و غیراستاندارد هستند و به همین خاطر در استان قزوین با کمبود 45 دستگاه آمبولانس استاندارد روبه‌رو هستیم.

وی اضافه کرد: حالت استاندارد این است که در هر مرکز شبانه‌ و بیتوته ما روزی یک دستگاه آمبولانس خدمات بدهد که در حالت حاضر به دلیل کمبود آمبولانس مجبوریم از یک دستگاه آمبولانس در چند مرکز استفاده کنیم که به استهلاک بیشتر آمبولانس‌ها اضافه می‌کند.

دیده‌بان همچنین از وضعیت نامناسب خودروهای عملیاتی حوزه بهداشت استان قزوین خبر داد و گفت: تمامی مراکز بهداشتی یا مراکز جامع سلامت استان قزوین دارای خودروهای مستهلک و غیرایمن بوده و یا فاقد خودرو هستند و به همین خاطر یکی از مطالبات ما دریافت حداقل 90 خودرو است. چرا که به ازای هر مرکز یک خودرو برای خدمات سیاری و دهگردشی (خدمات به روستاها) نیاز است.

کمبود 135 دستگاه آمبولانس و خودرو در بخش بهداشت و درمان قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی استان ادامه داد: بنابراین استان قزوین با کمبود 135 دستگاه آمبولانس و خودروی عملیاتی در بخش بهداشت و درمان خود روبه‌رو است که برای این منظور باید اعتبارات استانی اختصاص پیدا کند و البته پیگیر دریافت اعتبارات از وزارت بهداشت و درمان به ویژه سازمان اورژانس و فوریت‌های پزشکی کشور هم هستیم.

دیده‌بان با بیان اینکه در حال حاضر خودروی حمل واکسن استان قزوین غیراستاندارد و مستهلک است، گفت: این خودرو بارها در هنگام انتقال واکسن خراب شده و حفظ زنجیره سرما برای نگهداری از واکسن‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. به همین خاطر در استان قزوین به 2 خودروی مجهز حمل واکسن نیاز داریم که یک خودرو باید به مرکز استان و یک خودرو دیگر هم به دلیل پراکندگی جغرافیایی به سایر شهرستان‌ها اختصاص یابد.

وی یادآور شد: با توجه به بدهی سنگین سایر دستگاه‌ها به ویژه سازمان تأمین اجتماعی با محدودیت‌های اعتباری برای نوسازی تجهیزات بخش بهداشت و درمان روبه‌رو هستیم و اگر بدهی سازمان‌های بیمه‌گر زودتر به دست ما برسد، می‌توانیم بخشی از این مشکلات را با استفاده از درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی برطرف سازیم.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1000013

مهمترین اخبار ایران و جهان: