نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 16:46

۹ دی آبی بر آتش تمام فتنه‌ها بود/ حمایت مردم از امام و رهبری

آرادان– امام جمعه آرادان با بیان اینکه حضور پرشور مردم در ۹ دی سال ۸۸ آبی بر روی تمام فتنه‌گری بود که هشت ماه کشور را درگیر کرد، گفت: مردم بار دیگر در این روز از امام و رهبری، حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نمازجمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با بیان اینکه در ایام فاطمیه و ۹ دی برنامه‌های مختلفی در سراسر شهرستان برگزار شد، تاکید کرد: در همین یک هفته اخیر شاهد حضور پرشور جوانان و مردم در صحنه‌ها بودیم و این حضور از برکات انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه تاکید کرده‌اند که انقلاب اسلامی کاری کرد که تحلیل مسائل سیاسی از محدوده یک گروه روشنفکر بیرون بیاید.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه این بیانیه کاری کرد که امروز تحلیل مسائل سیاست خارجی و داخلی حتی در اختیار نوجوانان و کودکان و نونهالان قرار گرفته است، افزود: نوجوان امروز ما در پایگاه‌های بسیج، مساجد و … تحلیل سیاسی می‌شنود و مطالعه می‌کند که این از برکات انقلاب اسلامی است.

شریفی نیا با بیان اینکه مردم ما مردم سیاست هستند و بصیرت دارند، ابراز کرد: بعد از حوادث انتخابات سال ۸۸ فتنه بزرگی توسط دشمنان رخ داد و هشت ماه کشور درگیر مسائل شد و حتی فتنه گران به شهدا و امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی توهین کردند و در نهایت نیز روز عاشورای همان سال فتنه گران به بزرگترین گناهان دست زدند لذا خون مردم انقلابی به جوش آمد و روز هشتم دیماه راهپیمایی عظیم در تبریز اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه بعد حضور پرشور مردم انقلابی آذربایجان در روز نهم دیماه مردم ایران اسلامی به پا خاستند، ابراز کرد: ۹ دی همه مردم ایران اسلامی به میدان آمدند و برآوردها نشان می‌دهد که ۵۰ میلیون نفر در میدان حاضر شدند.

امام جمعه آرادان گفت: پر جمعیت ترین راهپیمایی در همان ایام ۹ دی در کل کشور رقم خورد مردم از امام انقلاب و رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت کردند.

شریفی نیا با بیان اینکه در روز ۹ دی مردم آب روی آتش فتنه ریختند و فتنه گران مأیوس شدند، گفت: آنهایی که قبل از انتخابات سال ۸۸ از خواص بزرگ بودند، مرکزی را به عنوان صیانت آرا تشکیل دادند و از ماه‌ها قبل شائبه تقلب را راه اندازی کردند و حتی برخی شأن با کنگره اروپا دیدار داشتند و زمینه‌ها را چیدند اما رهبر معظم انقلاب اسلامی سعی کردند تا با حوصله و موعظه این افراد را قانع کنند اما در نهایت ملت ما حادثه‌ای عظیم را در ۹ دی آفرید و بساط همه فتنه‌ها جمع شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 944157

مهمترین اخبار ایران و جهان: