نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 10:52

افزایش جانباختگان تصادفات رانندگی در نوروز ۱۴۰۲/ فوت ۱۱۶۸ نفر

رئیس سازمان پزشکی قانونی از فوت ۱۱۶۸ نفر در تصادفات رانندگی ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس مسجدی آرانی درباره آمار جانباختگان حوادث رانندگی در ایام اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۲ در جاده‌های کشور گفت: از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۲، هزار و ۱۶۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

مسجدی با بیان اینکه در روزهای اول و سیزدهم فروردین ۱۴۰۲ و ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، شاهد بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام تعطیلات نوروز بودیم، گفت: در تعطیلات نوروز سال جاری، به ترتیب استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، مرکزی، آذربایجان شرقی، گیلان و مازندران، بیشترین میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی را داشتند.

وی با بیان اینکه استان ایلام کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگانی در تعطیلات نوروز سال جاری را با تعداد شش نفر داشته است، گفت: میزان فوتی‌های تصادفات رانندگی نوروز در استان‌های اردبیل، البرز، چهارمحال و بختیاری، سمنان، قم، کردستان، همدان و یزد نیز زیر ۲۰ نفر بوده است.

پیش از این پزشکی قانونی اعلام کرده بود که در طول اجرای طرح نوروزی سال ۱۴۰۱، مجموعاً ۱۱۴۶ نفر در تصادفات رانندگی این ایام جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1156829

مهمترین اخبار ایران و جهان: