نیوز سیتی!
11 آذر 1401 - 17:09

دانشجومبین علم در جامعه/زیرساخت‌های تحصیل دانشجویان نیر فراهم شود

نیر - امام جمعه شهرستان نیر گفت: دانشجویان در فضای علمی و دانشگاهی بهترین تبلیغ کننده در عرصه علم و دانایی هستند که می‌توان جهاد آنها را مقدس دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام آیت نعمتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر نیر با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو و مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: دانشجو مبین علم در جامعه است.

وی با اشاره به تحمیل فشار اقتصادی از سوی دشمن به جامعه و کشورمان خاطرنشان کرد: وظیفه دانشجو این است که با علم خود و ایجاد اقتصاد مقاومتی بتواند با جنگ اقتصادی دشمن مقابله کند.

امام جمعه نیر با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان نیر تحصیل می‌کنند، خواستار تکمیل پروژه مدرسه ۱۲ کلاسه شهر نیر و مدارس در حال ساخت در این شهرستان شد.

حجت‌الاسلام نعمتی به سفر نخست وزیر عراق به ایران و دستاوردهای این سفر اشاره کرد و گفت: مبارزه با تجزیه طلبان در عراق و داعش از اهداف این سفر است و ما از دولت می‌خواهیم از بازار همسایگان در راستای تجارت غافل نباشند.

وی رزمایش اخیر کشورمان در مناطق آذربایجان را یادآور شد و بیان کرد: حوزه قفقاز پاره تن اسلام است و دولت ترکیه قصد به راه انداختن حکومت عثمانی را در سر دارد که بداند تکیه بر مستکبرین سرانجامی جز شکست ندارد.

خطیب جمعه نیر با گرامیداشت فرارسیدن ایام فاطمیه از عملکرد بانک‌ها در راستای ارائه تسهیلات به قشر متوسط به پایین جامعه انتقاد کرد و از قوای سه گانه خواست؛ تا روش پرداخت تسهیلات به این قشر را در کشور توسط بانک‌ها اصلاح کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 893229

مهمترین اخبار ایران و جهان: