نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 14:03

لزوم تدوین رشته‌های متناسب با نیاز بازار کار/ فضای اشتغال دانش‌آموختگان فراهم شود

سرپرست دانشگاه سمنان بر لزوم تدوین رشته‌های متناسب با نیاز جامعه و بازار کار تأکید کرد و گفت: ایجاد فضای کار برای دانش‌آموختگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیف‌الله سعدالدین، سرپرست دانشگاه سمنان و رئیس دانشگاه معین استان سمنان در دهمین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان سمنان که با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان و مسؤولان استانی در دانشگاه سمنان برگزار شد، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور و وزیر علوم درباره بهره‌وری و رویکرد حل مسأله در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار کرد: مهار تورم نیازمند علم است و این علم در دانشگاه‌ها وجود دارد؛ بنابراین دانشگاه‌ها این رسالت را دارند که با علم نافع خود در مسائل ورود کنند.

سعدالدین، همچنین ساماندهی آموزش عالی و نیز تدوین رشته‌های متناسب با نیاز جامعه و بازار کار را از دیگر تأکیدات دانست و افزود: رؤسای دانشگاه‌ها باید با توجه به نیازهای جامعه در سطح ملی و منطقه‌ای در ایجاد رشته‌های جدید تلاش کنند و نگرش خود را در این زمینه تغییر دهند.

وی وجود پارک‌های علم و فناوری را در تحقق نامگذاری سال بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ایجاد فضای کار برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد مکانی برای ایجاد اشتغال دانش‌بنیان برای افراد تحصیل‌کرده هستند.

سرپرست دانشگاه سمنان ایجاد امید بین دانشجویان، اعضای هیأت علمی و یاوران علمی را بسیار مهم دانست و گفت: ایجاد این روحیه سبب پیشبرد بهتر امور در زمینه‌های مختلف است.

سعدالدین پنج اولویت اصلی وزارت علوم شامل «مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری»، «آموزش، پژوهش و برون‌داد هدفمند»، «نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری»، «شاگرد، فناور و نوآور پروری» و «تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش» را یادآور شد و بیان کرد: همه دانشگاه‌ها و به ویژه پارک‌های علم و فناوری باید این محورها را مورد توجه قرار دهند.

نرخ ازدواج و فرزندآوری در استان سمنان پایین است

 سعیده همتی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان نیز در این نشست با اشاره به نرخ پایین ازدواج و فرزندآوری در استان سمنان خواستار حمایت دانشگاهیان برای کمک به حل این 2 مسأله در استان شد.

همتی خواستار تشکیل کارگروهی مشترک در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت متشکل از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های استان سمنان در این زمینه شد.

بررسی نقش دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال، بررسی طرح تحول آموزش عالی «با تأکید بر موضوع بازنگری در رشته‌های تحصیلی متناسب با نیازهای جامعه و موضوع مهارت‌افزایی»، گزارش اقدامات انجام شده در مورد طرح جوانی جمعیت و بررسی سیاست‌های کلان خدمات رفاهی دانشجویی در دانشگاه‌های استان سمنان محور دهمین جلسه این شورا است.

رؤسای دیگر دانشگاه‌های حاضر و نیز معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی، پژوهش و فناوری، دانشجویی و فرهنگی و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع اقتصادی دانشگاه سمنان نیز در این نشست دیدگاه‌ها، مسائل و برنامه‌های خود را پیرامون محورهای این جلسه مطرح کردند.

سرپرست دانشگاه سمنان در این جلسه پیشنهاد و آمادگی تشکیل ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمیعت در دانشگاه سمنان را ارائه کرد و خواستار معرفی یک نماینده از هر دانشگاه برای عضویت در این ستاد شد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1218573

مهمترین اخبار ایران و جهان: