نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 01:55

درگیری فلسطینیان با اشغالگران اسرائیلی در قدس و جنوب نابلس

فلسطینیان با اشغالگران اسرائیلی در قدس و جنوب نابلس درگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع محلی اعلام کردند که جوانان فلسطینی در پی یورش نظامیان اشغالگر اسرائیلی به محله عین اللوزه در شهرک سلوان در جنوب مسجد الاقصی با آنان درگیر شدند.

همچنین فلسطینیان ساکن روستای مادما در جنوب نابلس هم با صهیونیست‌ها درگیر شدند و هم اکنون درگیری‌ها در این مناطق در جریان است.

از سوی دیگر، منابع محلی اعلام کردند که گروهی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی در منطقه زواتا در نابلس هدف تیراندازی قرار گرفتند.

مبارزان مقاومت فلسطین همچنین شهرک «ماوو دوتان» در جنوب غرب جنین را به گلوله بستند.

همزمان رسانه‌های عبری‌زبان اعتراف کردند که عملیات‌های جهادی در کرانه باختری در وسعت بیشتری به انجام می‌رسند و مجریان این عملیات‌ها جرأت بیشتری برای اجرای آن‌ها پیدا کرده‌اند.

تیراندازی و عملیات جهادی دیروز در نزدیکی شهرک صهیونیستی حرمیش در شمال طولکرم که به هلاکت یک شهرک‌نشین صهیونیست انجامید، واکنش‌های زیادی را از سوی کارشناسان نظامی در رسانه‌های صهیونیست برانگیخته است.

در همین راستا یوسی یهوشع، تحلیلگر نظامی روزنامه عبری‌زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد: عملیات‌ها در حال افزایش هستند و ارتش بدون دستیابی به یک راه حل جادویی جهت پایان‌دادن به عملیات فلسطینیان، با دشواری‌های روزافزونی دست و پنجه نرم می‌کند.

یک تحلیلگر نظامی دیگر نیز، در گفتگو با شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ارتش مجبور است برای دستگیری مجریان عملیات، نیروهای بسیار و فناوری‌های نوینی را به کار بگیرد.

روعی شارون تحلیلگر امور عربی شبکه صهیونیستی کان در گفتگو با این شبکه گفت: «نکته قابل توجه، این است که در سال‌های گذشته ما شاهد تیراندازی در تاریکی، از فاصله دور و با خودرو در تقاطع‌ها بودیم؛ اما در حوادث اخیر، جرأت مجریان عملیات‌های تیراندازی افزایش یافته است، به طوری که اصرار دارند از کمترین فاصله و با وارد کردن ضربات مهلک عملیات خود را به انجام برسانند.»

تحلیلگر نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به عدم آگاهی مقامات صهیونیست از تشکیل گروه‌های مقاومت همچون عرین الأسود در کرانه باختری و همچنین بی‌فایده بودن یورش‌های صهیونیست‌ها به اردوگاه‌های فلسطینیان افزود: «می‌توان گفت که «اسرائیل» راه حلی برای مقابله با این پدیده ندارد.»

منابع عبری زبان اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی برای دومین روز متوالی در جستجوی مجریان عملیات تیراندازی روز گذشته در نزدیکی شهرک حرمیش در طولکرم است.

در این عملیات یک نیروی امنیتی صهیونیست پس از هدف قرار گرفتن از ناحیه کتف و سینه، به هلاکت رسید. با وجود تحقیقات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای شاباک تا این لحظه هیچ سرنخی از مجریان این عملیات بدست نیامده است.

روز گذشته یک نظامی صهیونیست که در جریان عملیات تیراندازی در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین حرمیش در شمال طولکرم زخمی شده بود، در اثر شدت جراحات وارده به هلاکت رسید. ارتش رژیم صهیونیستی با مشارکت شاباک برای بازداشت مجری این عملیات با استفاده از یک بالگرد و چندین یگان زمینی وارد عمل شد، اما در این زمینه توفیقی بدست نیاورد و عامل این عملیات همچنان موفق به گریختن از دست اشغالگران شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1253873

مهمترین اخبار ایران و جهان: