نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 09:24

روزانه ۷۰ تصادف در گنبدکاووس گزارش می شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان گنبدکاووس گفت: حجم ترافیکی شهر گنبدکاووس خیلی بالا بوده و روزانه حدود ۷۰ تصادف در این شهر گزارش می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس سرهنگ مسعود بارانی در جلسه شورای شهر گنبدکاووس با موضوع ترافیک شهری گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای کنترل و کاهش ترافیک شهری از سالهای گذشته موضوع تجهیز شهر به دوربین های ترافیکی در دستور کار قرار گرفته اما متاسفانه این موضوع با افق ۱۰ ساله نبوده و بیشتر سیستم ها باید بروزرسانی شود.

وی تصریح کرد: با توجه به ابلاغ پلیس راهنمایی و رانندگی مرکز در تهران این سیستم ها می بایست کاملا هوشمند بوده و بدون کاربر در پشت سیستم بتواند خودروها را رصد کرده، تصویر آنها را ذخیره، شماره پلاک خودرو را ثبت و اعمال قانون انجام شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: اگر این سیستم های دوربین های تصویری هوشمند در گنبدکاووس تجهیز و به بهره برداری برسد، گنبدکاووس نخستین شهر در استان در تجهیز این سیستم ها خواهد بود.

وی ادامه داد: با تجهیز و بهره برداری از این سیستم های هوشمند تصویری توان در کنترل و نظارت ترافیکی شهر افزایش پیدا کرده و قطعا تعداد تصادفات کاهش پیدا خواهد کرد.

بارانی گفت: در حال حاضر تعداد ۲۳ دستگاه دوربین ترافیکی در چهار نقطه شهر نصب شده که در حال حاضر چهار نقطه آن فعال بوده و با توجه به حجم ترافیک شهری و وسعت شهر این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به حجم ترافیک شهری در خیابان هایی مانند حافظ، میهن، طالقانی و غیره بیان کرد: حجم ترافیک شهری در برخی از خیابان ها در طول روز به ویژه ساعات اداری بسیار سنگین بوده و روزانه به طور میانگین شاهد ۷۰ تصادف در شهر گنبدکاووس هستیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه در برخی نقاط شهری نقطه کور بوده و امکان نصب دوربین ترافیکی وجود ندارد ابراز کرد: اگر شهرداری و شورای شهر گنبدکاووس به لحاظ مالی مساعدت نمایند می توان برای این نقاط، دو دستگاه سمند و دو دستگاه دوربین پلاک خوان با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خریداری کرد تا بصورت سیار در سطح شهر تردد کرده و خودروهای متخلف را اعمال قانون نماید.

وی یادآور شد: با هر متخلف خودرویی که باعث سلب آرامش و رفاه مردم شود برخورد قاطع کرده و هیچگونه مماشات با هیچ فردی نخواهیم داشت. برهمین اساس ۱۶۸ پلاک خودروی متخلف توقیف بوده که تاکنون ۴۰ پلاک در گنبدکاووس یا شهرهای دیگر کشور که در حال تردد بودند توقیف شدند.

بارانی خاطرنشان کرد: با وجود کمبود نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی، ماهانه ۱۶ هزار فقره اعمال قانون در شهر گنبدکاووس انجام می شود.

* طرح روگذر میدان امام علی(ع) با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان

رئیس شورای شهر گنبدکاووس در این جلسه گفت: برای کاهش بار ترافیک شهری اقدامات مختلفی انجام خواهیم داد و با همکاری اعضای شورای ترافیک در تلاشیم تا با اجرای طرح های سازنده بتوانیم از بارترافیک شهری کم کنیم.

رسول پایدار اظهار کرد: مطالعات طرح روگذر میدان امام علی(ع) با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان انجام شده و در صورت تایید نهایی از سوی شورای ترافیک استان عملیات اجرایی ان بزودی آغاز می شود.

وی تصریح کرد: یکی از عوامل کاهش بار ترافیک نصب چراغ های راهنمایی سه زمانه بوده که در حال حاضر در تقاطع مدرس نصب شده و با توجه به حجم ترافیک سنگین در بلوار دانشجو در این مکان نیز نصب خواهد شد.

* مرکز پایش تصویری در گنبدکاووس راه اندازی می شود

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: دستور العمل مرکز پایش تصویری با جوانب مختلف امنیتی، انتظامی، ترافیکی و راهداری برای راه اندازی در فرمانداری ویژه دیده شده است.

رضا اصالتی اظهار کرد: نصب این سیستم نه تنها باعث ارتقاء امنیتی شده بلکه در کاهش هزینه و جرائم نیز نقش بسزایی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در ۴۸ روستا بخش مرکزی دوربین نصب شده و برای نصب دوربین در روستاها، پرداخت تسهیلات بانکی ضروری است.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس بیان کرد: ۸۰ نطه شهر گنبدکاووس برای نصب دوربین جانمایی شده که تاکنون در ۵۰ نقطه این دوربین ها نصب شده است.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1243429

مهمترین اخبار ایران و جهان: