نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 15:38

تخریب منزلی در رام الله/ زخمی شدن ده‌ها فلسطینی+فیلم

منابع فلسطینی از تخریب منزل اسیر فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در رام الله و درگیری شدید با مقاومت خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، رام الله شاهد درگیری های شدید میان مقاومت فلسین و نظامیان رژیم صهیونیستی است.

این درگیری به دنبال یورش نظامیان صهیونیست به این شهر و انفجار منزل اسلام الفروخ رخ داد.

بر اثر تیراندزای نظامیان صهیونیست که با گلوله جنگی و پلاستیکی به سمت صدها فلسطینی در جریان یورش به محله رام الله التحتا در بخش قدیمی رام الله در کرانه باختری رخ داد، دهها فلسطینی زخمی شدند.

نظامیان صهیونیست منزل اسیر فلسطینی را به اتهام برنامه ریزی و اجرای عملیات ضد صهیونیستی در شهر قدس که به هلاکت شماری از صهیونیستها در ماه نوامبر گذشته منجر شده بود، ابتدا محاصره و سپس ویران کردند.

منزلی که صهیونیستها آنرا ویران کردند یک ساختمان چهار طبقه بود که والدین و چهار خواهر فروخ در آن زندگی می کردند. دو ماه قبل وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور تخریب منزل الفروخ را صادر کرده بود.

صهیونیستها این منزل را بامداد امروز تخریب کردند.

اسلام فروخ در ۲۷ دسامبر گذشته بازداشت شده بود.

بازداشت عضو سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان به دست ارتش رژیم صهیونیستی

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی یک پلیس فلسطینی را در اردوگاه طولکرم در کرانه باختری بازداشت کرده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ارتش این رژیم علاء خالد قطو عضو سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان در اردوگاه طولکرم را پس از ۴ ماه تعقیب بازداشت کرده است.

رژیم صهیونیستی این نیروی پلیس فلسطینی را به برنامه‌ریزی برای ترور یوسی دگان رئیس شورای شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال کرانه باختری متهم کرده است.

شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم بیان کرد که نیروهای اسرائیلی چند ماه پیش به خانه این پلیس فلسطینی در طولکرم یورش بردند اما نتوانستند او را بازداشت کنند و او از آن زمان تاکنون در اریحا مخفی شده بود و پس از فشارهای فراوان به طولکرم بازگشت و همانجا بازداشت شد.

منبع مذکور مدعی شد که این پلیس فلسطینی در جریان تحقیقات و بازجویی‌ها به طرح‌ریزی برای ترور دگان اعتراف کرده است.

۱۶۹ عملیات ضد صهیونیستی در جنوب نابلس از ابتدای سال ۲۰۲۳

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۹ عملیات مختلف مقاومتی در شهرک حواره در جنوب نابلس به وقوع پیوسته است.

مرکز داده‌های فلسطینی معطی در گزارشی در این باره تاکید کرد که در این عملیات‌ها که شامل ۲۸ مورد تیراندازی هم بوده، ۳ صهیونیست به هلاکت رسیده و ۱۶ نفر دیگر زخمی شدند.

بارزترین عملیات در شهرک حواره در تاریخ ۲۰۲۳/۲/۲۶ توسط شهید عبدالفتاح خروشه به وقوع پیوست که طی آن دو صهیونیست به هلاکت رسیدند. روز گذشته نیز خودروی صهیونیست‌ها در شهرک حواره هدف تیراندازی قرار گرفت که طی آن یک صهیونیست زخمی شد.

روز قبل از آن نیز یک نظامی صهیونیست طی عملیاتی با خودرو زیر گرفته شد و مجروح شد. شهرک حواره به کانون عملیات‌های ضدصهیونیستی تبدیل شده است و گروه‌های مقاومت در این منطقه فعالیت پررنگی دارند.

تحرکات شوم علیه مسجدالاقصی

روزنامه عبری زبان "زمان یسرائیل" فاش کرد که یکی از اعضای کنست رژیم صهیونیستی از حزب لیکود طرحی را برای تقسیم مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان پیشنهاد داده است.

این روزنامه اشاره کرد که "عامیت هلیوی" از اعضای لیکود اخیر طرحی را برای تقسیم مسجد الاقصی ارائه داده که در نوع خود بی‌سابقه است. بر اساس این طرح، پیشنهاد داده شده که قبه الصخره و ضلع شمالی مسجد الاقصی به مکانی برای عبادت یهودیان تبدیل شود و در مقابل، به مسلمانان اجازه داده شود در ضلع جنوبی این مسجد به اقامه نماز و عبادت بپردازند.

هلیوی مدعی شده که قبه الصخره هیکل و معبد نخست یهودیان است و دومین معبد آنان نیز زیر این مکان مدفون است.

همچنین بر پایه این طرح، یهودیان اجازه خواهند داشت نه تنها از طریق باب المغاربه، بلکه از تمامی درهای مسجد الاقصی اقدام به تعرض به آن کنند و حاکمیت اردن بر مسجد الاقصی و دیگر مقدسات شهر قدس نیز لغو خواهد شد.

هلیوی مدعی شده که قبه الصخره متعلق به یهودیان است و اگر مسلمانان بخواهند می‌توانند در کنار یهودیان در این مکان نماز بخوانند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1271229

مهمترین اخبار ایران و جهان: