نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 12:57

هیچ فعالیت یا سایت هسته‌ای اعلام نشده‌ای در ایران وجود ندارد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: به صراحت اعلام می‌کنیم طبق اعلام خود آژانس، هیچ فعالیت یا سایت هسته‌ای اعلام نشده‌ای در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع مهمی که وجود دارد این است که با همین مواضعی که مرتب تغییر می‌دهند مانند اینکه سخنگوی اتحادیه اروپا می‌گوید برجام نمرده است و مذاکرات ادامه دارد، مشهود است که چه اندازه در فضاسازی علیه جمهوری اسلامی صداقت دارند.

وی عنوان کرد: موضوعی که در دستور کار ما بوده است رفع ابهامات و پاسخگویی به آنها بوده است. اتهاماتی که عناصر ضد انقلاب طی سال‌ها آن را عنوان و مطرح می‌کنند، توسط آژانس بررسی و تمام مراحل آن طی شده است و حاصل تمام مذاکرات صورت گرفته ظرف بیست سال، سند برجام شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: آنها از سند برجام خاج شدند و قصد بازگشت به آن را دارند و باز اتهامات را کنار سند برجام قرار دادند در حالی که این دو موضوع نیست بلکه یک موضوع است.

اسلامی تاکید کرد: امروز به صراحت اعلام می‌کنیم طبق اعلام خود آژانس، هیچ فعالیت یا سایت هسته‌ای اعلام نشده‌ای در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد. تعاملات ما برقرار است و آقای گروسی برای حضور در ایران اعلام آمادگی کردند و باید برنامه، محتوا و اهداف سفر صورت گیرد و به محض نهایی شدن برنامه و اهداف سفر نهایی شود حتماً انجام خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 984573

مهمترین اخبار ایران و جهان: