نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 15:26

بارش برف و کولاک در قزوین تشدید می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار نارنجی خبر داد و گفت: بر این اساس شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی و بارش سنگین برف و کولاک در تمام مناطق استان خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از صدور هشدار نارنجی شماره هشت مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار داشت: بر این اساس از شامگاه امروز (شنبه) تا صبح دوشنبه 26 دی شاهد شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی و بارش سنگین برف همراه با کولاک، پدیده مه و وزش باد خواهیم بود که میزان بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی بیشتر است.

وی اضافه کرد: بنابراین شاهد لغزندگی شدید محورهای مواصلاتی، کاهش دید افقی و اختلال در سفرهای برون‌شهری به ویژه هنگام عبور از گذرگاه‌های کوهستانی خواهیم بود و بروز یخبندان هم میزان اثر مخاطره‌آمیز این بارش‌ها را تشدید می‌کند.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: از تمام هم‌استانی‌ها می‌خواهیم در چنین شرایطی قید سفرهای غیرضروری را بزنند و در صورت ضرورت برای انجام سفر در محورهای برون‌شهری نکات ایمنی را مراعات کرده و حتماً با تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ تردد کنند. در ترددهای درون‌شهری هم رانندگان باید احتیاط‌ لازم را رعایت کنند.

وی با تأکید بر لزوم اجتناب کوهنوردان و گردشگران از صعود به ارتفاعات تصریح کرد: در چنین شرایطی انجام کار در فضای باز به ویژه در ساختمان‌ها و نقاط مرتفع خطر جانی جدی در پی دارد و کارفرمایان باید انجام چنین کارهایی را تعطیل کنند.

عضو ستاد مدیریت بحران استان قزوین همچنین با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی هم‌استانی‌ها در مصرف حامل‌های انرژی گفت: سازمان‌ جهاد کشاورزی باید اقدامات گسترده‌ای برای جلوگیری از یخ‌زدگی دام و طیور و سرمازدگی محصولات گلخانه‌ای انجام دهد.

شیخ‌الملوکی افزود: همچنین اداره‌کل راهداری و بخش خدمات شهری شهرداری‌ها باید نسبت به نمک‌پاشی جاده‌ها و راه‌های برون‌شهری و درون‌شهری در این شرایط یخبندان اقدام کنند تا جلوی تصادفات زنجیره‌ای و مسدود شدن جاده‌ها به ویژه آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها گرفته شود.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 976529

مهمترین اخبار ایران و جهان: