نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 21:28

تشکیلات خودگران فلسطین: همکاری امنیتی با اسرائیل دیگر وجود ندارد!

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در اعتراض به جنایت و کشتار اردوگاه جنین گفت که این تشکیلات دیگر با رژیم اسرائیل در کرانه باختری همکاری امنیتی نخواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «نبیل ابوردینه»، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که هماهنگی امنیتی دیگر با رژیم اسرائیل وجود ندارد.

او در واکنش به جنایت صهیونیست‌ها در جنین و قدس از اقدام فوری در مراجعه به سازمان ملل برای صدور قطعنامه در حمایت از مردم فسطین خبر داد و گفت که محمود عباس، رئیس این تشکیلات خواستار نشست فوری گروه‌های فلسطینی برای توافق و اجماع بر سر رویکرد فراگیر برای مقابله با حملات متجاوزان صهیونیست شده است.

سخنگوی محمود عباس گفت که ما به زودی به دادگاه کیفری بین المللی برای اضافه کردن پرونده جنایت اردوگاه جنین رجوع خواهیم کرد. او همچنین از کمیته بین الملل حقیقت یاب حقوق بشر خواست در کشتار اردگاه جنین تحقیق کرده و این پرونده را به شورای  امنیت ارجاع دهد.

تشکیلات خودگردان در حالی از عدم همکاری با تل‌آویو سخن می‌گوید که پیش از این نیز از لغو توافقات اسلو با رژیم اسرائیل سخن گفته بود ولی علی رغم درخواست گروه‌‌‌های مقاومت به تعهدات خود عمل نکرد و وضعیت تأسفبار در کرانه باختری و غزه نیز معلول سیاست‌ سازش و عدم مقاومت در برابر اشغالگران است.

گفتنی است در حملات رژیم اسرائیل به جنین و قدس اشغالی به ترتیب 10 و یک نفر به شهادت رسیده و بیش از 20 نفر زخمی شده‌اند. در بین شهدای امروز جنین، نوجوانان و زنان مسن نیز وجود دارند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1000029

مهمترین اخبار ایران و جهان: