نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 17:00

راهپیمایی ۲۲ بهمن نماد اتحاد و وحدت مردم باشد

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و جشن بزرگ 22بهمن، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری راهپیمایی امسال باید نماد اتحاد و وحدت مردم باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد؛ اظهار کرد: حضور پر شور آحاد مردم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی باعث یأس دشمنان کشور می‌شود.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با همافران کشور به مناسبت روز ۱۹ بهمن سالگرد بیعت آنان با حضرت امام خمینی (ره) در سال ۵۷ اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این دیدار بر وحدت؛ اتحاد و یگانگی مردم در مقابل فتنه دشمنان تاکید کردند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: وقتی دشمنان می‌بینند مردم ایران با وجود تمام سختی‌ها و فشارها باز باهم متحد هستند؛ همان طور که در طول این ۴۴ سال و در طول سال‌های دفاع مقدس، تحریم‌ها و دیگر فشارها با تقدیم شهدا و جوانانشان نشان دادند که از انقلاب و نظام دفاع می‌کنند، ناامید می‌شوند.

آیت الله علما با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این دیدار بر زنده نگه داشتن ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید داشتند از خانواده‌ها خواست فردا همراه با بچه‌ها به راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن بیایند و گفت: امروز ایران در جهان مطرح است و نگاه دنیا به ماست.

خطیب نماز جمعه شهر کرمانشاه اضافه کرد: درست است ما در کشور مشکلاتی مانند گرانی‌ها داریم، اما دنیا به نظاره ما نشسته است و باید اتحاد و وحدت خودمان را به آنان نشان دهیم.

وی به عفو عمومی و پدرانه مقام معظم رهبری اشاره کرد و از این نگاه بلند معظم له قدردانی کرد.

امام جمعه کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنان خود به ۲۱ بهمن ماه سالگرد صدور پیام حضرت امام خمینی راحل (ره) مبنی بر شکستن حکومت نظامی اشاره کرد که روز بعدش مردم آمدند و انقلاب اسلامی پیروز شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه همچنین به سالگرد صدور بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری در ۲۲ بهمن چهل سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این بیانیه نقشه راه و دستورالعمل ۴۰ ساله دوم انقلاب اسلامی را مشخص و روشن کردند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌هایش گفت: شعار حقوق بشر، دموکراسی خواهی و آزادی غربی‌ها دروغ است و آنها فقط با این شعارها به دنبال تسلط بر کشورها به ویژه ممالک اسلامی هستند.

آیت‌الله علما همچنین بیانکرد: سازمان ملل ابزار دست آمریکا است و در این موضوعات نگاهش به دهان آمریکا است که بله بدهد یا خیر؛ اگر حقوق بشر آنها راست می‌گوید چرا اسرائیلی‌ها مردم و جوانان فلسطین را می کشند و هیچی نمی‌گویند.

وی همچنین علت اصلی دشمنی دشمنان با ایران را توانمندی‌های کشورمان دانست و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دشمنان از فناوری‌های هسته‌ای و نظامی ما نمی‌ترسند چون خودشان هم دارند اما از این می‌ترسند چرا به این نقطه رسیده‌ایم.

خطیب نماز جمعه شهر کرمانشاه همچنین با اشاره به شعار نه شرقی و نه غربی حضرت امام (ره) گفت: قبل از امام (ره) و بعد از او هیچکس این شعار را نتوانسته بدهد.

آیت‌الله علما در پایان به ۲۵ رجب سالگرد شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام نیز اشاره کرد و افزود حدیثی از این امام همام (ع) هست که همه را به تفکر در دین دعوت می‌کند و همان شعاری که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جهاد تبیین می‌فرمایند که جوانان و مردم با بصیرت و آگاهی با قضایا برخورد کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031929

مهمترین اخبار ایران و جهان: