نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 22:31

استاندار آذربایجان شرقی و موضوع عزل و نصب مدیران/ در همه زمینه‌ها در قبال مردم مسئول هستیم

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در همه زمینه‌ها در قبال مردم مسئول هستیم، گفت: تزریق یاس و ناامیدی توسط دشمن با هدف دور کردن مردم از دولت و نظام انجام می‌شود که باید تلاش کنیم با رفع نارسایی‌ها و خدمت صادقانه به مردم، امید به آینده را در جامعه افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم امروز در همایش ائمه جمعه آذربایجان شرقی در مصلای تبریز، به بیان گوشه‌ای از اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در استان پرداخت و اظهار کرد: امسال در هفته دولت ۱۶۰۰ و در دهه فجر ۳۳۰۰ پروژه عمرانی، اقتصادی و خدماتی در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری رسید و برای حوزه‌های مختلف، الگوی توسعه و پیشرفت تعریف شده است.


وی، آسفالت‌ریزی ۱۸۰ کیلومتر راه اصلی و ۷۷۰ کیلومتر راه روستایی، گازرسانی و آبرسانی به ۳۴۰ روستا، برق‌رسانی به تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار، تجهیز ۵ بیمارستان در شهرستان‌های استان به دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن و ام‌آر‌آی، احداث ۴۱۰ کلاس درس جدید، جایگزینی ۵۰ درصد مدارس کانکسی استان با مدارس دائمی و افزایش تولیدات کشاورزی از ۴ به ۵.۵ میلیون تن را از مهم‌ترین دستاوردهای آذربایجان شرقی در سال جاری برشمرد.

خرّم با اشاره به اینکه همه نیازمندی‌های مردم استان تولید، تامین و توزیع شده است، افزود: برای تسهیل دسترسی مردم به کالاهای اساسی در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان، ۲۰ بازارچه محلی در تبریز و در همه شهرهای استان برپا شده است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت: در حوزه فرهنگی، برخی مسائل مانند مسأله حجاب دغدغه مشترک دولت و روحانیت است که رفع و سامان‌دهی این مسائل نیز نیازمند کار مشترک است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در موضوع حجاب، اقدامات قهری نتیجه‌بخش نبوده و برای اقدامات ایجابی هم باید هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف صورت گیرد.

خرّم به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان هم اشاره کرد و گفت: عملیات دشمن در این زمینه و مسائل دیگری مانند افزایش قیمت دلار، ۵ درصد فیزیکی و ۹۵ درصد روانی بود و هدف آن مخدوش کردن اعتماد مردم به عنوان سرمایه اجتماعی بود.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص موضوع عزل و نصب مدیران استان نیز گفت: در این بحث، کارآمدی و شایستگی را اولویت خود می‌دانیم و با نمایندگان استان نیز مشورت می‌کنیم؛ اما با کمک ائمه جمعه اجازه نمی‌دهیم استقلال قوه مجریه مخدوش شود.

تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان هم در این همایش به بیان گزارش عملکرد خود پرداختند.

خانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با بیان اینکه شبکه تامین آب استان پایدارترین شبکه کشور است، گفت: تابستان امسال، 5 استان کمترین قطعی آب را داشتند آذربایجان شرقی یکی از آنها بود و در تامین آب شرب روستایی نیز یکی از سه استان برتر کشور بودیم.

وی افزود: از طریق خیرین و منابع داخلی، امسال تامین آب پایدار ۲۲۰ روستا را به پایان بردیم و سال آینده نیز شبکه تامین آب ۲۴۸ روستا را تکمیل خواهیم کرد؛ تا قبل از سال جاری به ۴۵۰ روستا در استان با تانکر آبرسانی می‌شد که امسال به ۱۵۰ روستا کاهش یافته و در آینده نزدیک آبرسانی با تانکر در استان حذف خواهد شد.

فتحی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم از افزایش سهمیه آرد استان با دستور وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم برای نخستین بار برش شهرستانی الگوی کشت تدوین شد که ائمه جمعه در ترویج آن و همچنین موضوع صدور سند برای اراضی کشاورزی می‌توانند دولت را کمک کنند.

وی افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، امسال رقم بی‌نظیر ۷۲۰۰ میلیارد تومان ثبت شد که بخشی از آن افتتاح شده و بخشی نیز خرداد سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1087329

مهمترین اخبار ایران و جهان: