نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 10:12

افزایش ۴۷ درصدی اسکان در اقامتگاه‌های ایلام

ایلاممدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از افزایش ۴۷ درصدی اسکان در اقامتگاه‌های ایلام نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد شریفی اظهار کرد: برگزاری نورزگاه‌های متعدد با برنامه‌های شاد و مفرح برای گردشگران و برپایی نمایشگاه‌های عرضه صنایع‌دستی و سوغات‌محلی و استقبال پرشور مسافران نوروزی از این نمایشگاه‌ها و نوروزگاه‌ها از جمله اقدامات دبیرخانه ستاد در ایام نوروز بود.

وی افزود: رزرو ۶۰ تا ۷۰ درصدی اقامتگاه‌ها توسط مسافران نوروزی و افزایش ۴۷ درصدی اسکان در اقامتگاه‌ها در نوروز سال‌جاری نسبت به سال گذشته و افزایش قابل توجه در سایر بخش‌ها نظیر بازدید از جاذبه‌ها، نظارت بر مراکز گردشگری و خدمات‌رسان به مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته را از موفقیت‌های این دبیرخانه در نوروز امسال بود.

شریفی یاداور شد: نکته قابل توجه و مهم اینکه در تعطیلات نوروزی امسال هیچ‌گونه شکایت و اعتراضی به خدمات‌رسانی دبیرخانه ستاد خدمات سفرهای نوروزی در بخش‌های مختلف از جمله اسکان، ارائه خدمات، اجرای برنامه‌های نوروزگاهی و نمایشگاه‌ها و دیگر حوزه‌ها در سامانه ثبت شکایات انجام نشد و در این زمینه نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی برای استان ثبت شد.

وی ادامه داد: امسال خدمات و برنامه‌های ستاد خدمات سفرهای نوروزی در رسانه‌های مختلف استانی و سراسری از جمله شبکه‌های ملی سیما، خبرگزاری، سایت‌، روزنامه‌های معتبر و فضای مجازی بازتاب داشت.

دبیر ستاد سفرهای نوروزی و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام بیان کرد: در عید نوروز باتوجه به تقارن تعطیلات نوروزی و ماه رمضان، پذیرایی از مسافران در فضاهای محصور به حرمت ماه رمضان انجام شد و نیز تلاش برای ترویج حجاب و عفاف بین گردشگران با اهدای روسری سنتی گلونی در مرکز استان و شهرستان دره‌شهر که در سطح وزارتخانه و رسانه‌های استانی و ملی و اخبار سراسری با استقبال گسترده‌ای مواجه شد.

وی با تاکید بر اینکه اینگونه اقدامات فرهنگی و خدماتی انجام شده در استان ایلام برای گردشگران نوروزی، رضایتمندی و نگاه ویژه وزارتخانه را به استان ایلام در پی داشت، ابراز امیداوری کرد: این موفقیت‌ها در برنامه‌های آتی استان ایلام نیز تداوم داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1132630

مهمترین اخبار ایران و جهان: