نیوز سیتی!
12 فروردین 1402 - 17:03

انجام ۳ هزار بازدید مشترک از اماکن گردشگری گیلان

رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ۳ هزار بازدید مشترک خبر داد و گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۳۰ فقره شکایت از عملکرد مراکز اقامتی در گیلان دریافت شده است.

ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور کم نظیر مسافران در گیلان، اظهار کرد: ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی گیلان سبب استقبال بی نظیر مسافران و گردشگران از این استان شد.

وی از ۸۰۰ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری گیلان خبر داد و افزود: این بازدیدها در راستای کنترل کیفیت خدمات واحدهای اقامتی و تأسیسات گردشگری و نیز بازدید از روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ۳ هزار بازدید مشترک دستگاه‌های عضو ستاد خدمات اجرای سفر نوروزی در این استان خبر داد و بیان کرد: در این مدت ۳۰ فقره بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی استان انجام شد.

جهانی ادامه داد: حاصل این تعداد بازدیدها ارائه ۱۲۱ فقره تذکر و صدور ۹۰ فقره اخطار کتبی به تأسیسات گردشگری استان بوده است.

وی از تعلیق ۲ واحد گردشگری متخلف در گیلان خبر داد و افزود: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۳۰ فقره شکایت از عملکرد مراکز اقامتی گیلان دریافت شد که در دست بررسی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تصریح کرد: بیش از ۳ هزار تأسیسات گردشگری شامل ۱۳۹ هتل، ۱۳۵ هتل‌آپارتمان، ۱۴۵ واحد اقامتی بوم‌گردی، ۲ هزار خانه مسافر، ۱۴۰ مهمان‌پذیر، ۴۰۰ واحد پذیرایی، ۸۵ دفتر خدمات مسافرتی، ۳ مزرعه گردشگری و ۷۵ مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری در گیلان فعالیت می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1121330

مهمترین اخبار ایران و جهان: