نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 13:28

برگزاری برنامه «همسنگر» با معرفی شهدای نصف جهان در ایام نوروز

اصفهان-در فرصت استثنائی نوروز که اصفهان به مهمانخانه ایران تبدیل می‌شود اقدامات ارزشی از جمله برنامه ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اصفهان علاوه بر اینکه یکی از قطب‌های فرهنگی و گردشگری کشور به شمار می‌رود یکی از استان‌های شهیدپرور و با ظرفیت معرفی ارزش‌های معرفتی و ایثار و شهادت شناخته می‌شود که مسئولان مربوطه از این ظرفیت غفلت نکردند و در این راستا برنامه‌هایی برای مسافران نوروزی تدارک دیده‌اند.

برنامه «همسنگر» از سوم فروردین ماه آغاز شده و تا دهم فروردین ماه ادامه دارد. این برنامه در ورودی فرهنگسرای پایداری و مزار شهدای گمنام با هدف احیا فرهنگ دفاع مقدس بین کودکان و نوجوانان از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به صورت رایگان برای شهروندان و گردشگران نوروزی در حال برگزاری است.

پنج غرفه با عناوین غرفه خدماتی، غرفه مشاوره خانواده، غرفه کودک، غرفه خلاقیت و غرفه راهنمای زائر در این برنامه با هدف بازآفرینی فرهنگ دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل‌هایی که دفاع مقدس را ندیده‌اند، آماده خدمت رسانی در نوروز به مخاطبان این برنامه هستند.

یکی از فعالیت‌های در این فرصت استثنایی نوروز که اصفهان به مهمانخانه ایران تبدیل می‌شود، اقدامات ارزشی از جمله برنامه‌های ایثار و شهادت است که باید از جایگاه ایثار و شهادت صیانت شود. به عبارتی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین اهداف حکومت اسلامی است که با توجه به هجمه سنگین دشمن این مسأله اهمیتی بیش از پیش پیدا می‌کند.

در مکان برگزاری برنامه همسنگر، غرفه‌هایی برای کودکان و مشاوره ایجاد می‌شود، ضمن اینکه این برنامه بحث روایتگری را انجام می‌دهد. فرهنگ ایثار و شهادت از فرهنگ‌هایی است که برای انتقال جانفشانی و از خودگذشتگی شهدا و ایثار باید به نسل‌هایی که دفاع مقدس را ندیده‌اند، انتقال داده شود تا ارزش این فداکاری هرگز از یادها نرود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1112130

مهمترین اخبار ایران و جهان: