نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 17:32

افتتاح ۵۷ طرح برق‌رسانی با اعتبار ۱۱۶ میلیارد تومان در خراسا‌ن‌شمالی/ رعایت الگوی مصرف توسط ۸۲ درصد مردم استان

ل

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز حسن چاهی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: همزمان با دهه فجر ۵۷ طرح برق‌رسانی با اعتبار ۱۱۶ میلیارد تومان در استان افتتاح شد که ۱۱ پروژه با اعتبار ۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مربوط به بجنورد است.

وی گفت: ۷ پروژه برق‌رسانی در شهرستان شیروان با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ۹ پروژه در اسفراین با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، ۶ پروژه در مانه‌وسملقان با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، شهرستان جاجرم با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان و شهرستان گرمه با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در ایام دهه فجر افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌شمالی افزود: در شهرستان فاروج نیز ۴ پروژه برق‌رسانی با اعتبار ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و ۸ پروژه در شهرستان راز و جرگلان با اعتبار ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بهره‌برداری شد.

چاهی ادامه داد: در خراسان‌شمالی مجموعا ۹۶۹ روستا و آبادی از برق سراسری بهره‌مند هستند که در سال جاری برق‌رسانی به ۷ روستا با اعتبار ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز آغاز شد.

وی درخصوص روستاهای با جمعیت کمتر از ۱۰ خانوار تصریح کرد: در سطح استان ۱۰ روستا با جمعیت کمتر از ۱۰ خانوار وجود دارد که بعضی از این خانوارها سکونت دائمی هم در این مناطق ندارند، اما تلاش می‌شود طبق اولویت‌بندی به این روستاها نیز برق‌رسانی شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۴۰ درصد شبکه‌های برق استان فرسوده است، خاطرنشان کرد: بازسازی شبکه‌های فرسوده برق ۱۵۴ روستا با اعتبار ۷۳ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون این امر در ۹۲ روستا به طور کامل انجام شده است.

وی گفت: همچنین بازسازی شبکه‌های فرسوده ۶۲ روستا نیز بین ۴۵ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان امسال تمامی این روستاها کاملا بازسازی خواهند شد.

چاهی یادآور شد: برای بازسازی این شبکه‌های فرسوده نیاز به احداث ۱۱۹ دستگاه ترانس و بیش از ۱۲۱ کیلومتر شبکه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌شمالی در انتها افزود: ۸۲ درصد از مشترکین برق استان الگوی مصرف درست برق را رعایت، ۱۷ درصد تا دو برابر الگو مصرف برق و ۱ درصد نیز بیش از دو برابر الگوی درست مصرف داشته‌اند.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1025474

مهمترین اخبار ایران و جهان: