نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 09:38

آیت‌الله حسینی؛ مدرسه کانکسی و اجاره‌ای در شان مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیست

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار آموزش و پرورش تربیت انسان در طراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آئین رونمایی از پوستر اولین جشنواره رسانه و تعلیم و تربیت با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل و معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان، مسئول بسیج رسانه سپاه فتح استان، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی مسئولان وکارشناسان روابط عمومی شهرستانها و مناطق کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد در این آئین گفت: کار آموزش و پرورش تربیت انسان است که باید انسانی در طراز دین و انقلاب تربیت شود.

آیت‌الله سید نصیر حسینی افزود: در تربیت اسلامی، علمی، فرهنگی و دینی همه باید کمک کنند و این مفهوم را باید همه جامعه به خوبی درک و همکاری کنند.

وی به نقش وجایگاه مهم روابط عمومی‌ها در عصر ارتباطات اشاره کرد و گفت: نقش روابط عمومی‌ها در بالا بردن فهم عمومی نسبت به عملکرد آموزش و پرورش بسیار بالاست که باید به خوبی مسائل آموزش وپرورش را به شکل هنرمندانه تبیین کنند.

آیت‌الله حسینی گفت : در اهمیت وظیفه و جایگاه روابط عمومی همین بس که مولی متقیان علی(ع) در فرمان خود به مالک اشتر او را به افکار عمومی مردم توجه می دهند و افکار توده مردم را تکیه گاه دین و جامعه اسلامی بر می شمردند

آیت الله حسینی گفت: باید مسئولین و والدین توجه ویژه داشته باشند هر چند آموزش و پرورش مسئولیت مستقیم در تعلیم و تربیت دارد، اما عدم همکاری اولیا و حتی ادارات کار آموزش و پرورش را بسیار سخت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: مشکلات آموزش و پرورش کم نیست و باید پرسید که چرا دولت‌ها توجه نداشته اند؟ در شان مرکز استان مدارس اجاره‌ای و مدارس کانکسی با کمبود شدید امکانات و فضا نیست. کاملا مشخص است که یک سهل‌انگاری اداری در گذشته صورت گرفته است، چرا آینده‌نگری نکردند ؟

آیت‌الله حسینی افزود: اگر کمبود‌ها در موارد دیگر بود به نحوی حلش می‌کردند، اما وقتی به فرهنگ می‌رسد بهانه‌های مختلف آورده می‌شود!

وی افزود: مشکلات را باید به مردم گفت، افراد خیر و توانمند وجود دارند که می‌توانند کمک کنند.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: برخی هزینه‌ها در مواردی می‌شود که آدم تعجب می‌کند، اما وقتی نوبت به حوزه فرهنگی و کمک به آموزش و پرورش می‌شود عده‌ای بهانه می‌آورند.

آیت الله حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به هجمه‌های سنگین دشمن بر علیه نظام و مردم اشاره کرد و گفت: در سالیان متمادی بعد از دوران پیامبر و حکومت امام علی کمتر حکومتی با این ماهیت شیعی در جهان شکل گرفته است و امروز این مهم اتفاق افتاده است ان هم به سختی و با مشقت فراوان. دشمن روی جوانان، معلمین، نوجوانان متمرکز شده که ان‌ها را از ارزش‌های دینی دور کند . ما باید تلاش کنیم آموزش و پرورش در مسیر شایسته خود قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش بزرگ آموزش و پرورش در تربیت انسان‌ها افزود: معمولا هوسرانی‌های یک نفر باعث بروز جنگ‌های بزرگ و به آتش کشیده شدن دنیا شده است.

آیت الله حسینی گفت: تربیت خوب و الهی یک انسان می‌تواند منجر به نتیجه خیر برای کل دنیا شود مانند امام خمینی (ره) که دنیا را به مسیر حق طلبی هدایت کرد و یا اینکه تربیت بد صورت گیرد و انسانی قدرت بگیرد که شر مطلق است و دنیا را به جنگ و آتش بکشاند مانند، ترامپ، بایدن، ناپلئون و بسیاری از حکام ظالم که در دنیا جنگ و آتش افروختند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد از برنامه ریزی خوب آموزش وپرورش در اجرای جشنواره رسانه و تعلیم وتربیت تشکر کرد وگفت: همه دستگاهها و مردم باید نسبت به مسائل آموزش وپرورش حساس باشند و در این زمینه آموزش وپرورش را کمک کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آئین ضمن تقدیر وتشکر از رئیس اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: همواره تعامل بسیار خوبی با رسانه‌ها داشته ایم و خواهیم داشت و انتظار داریم که همه به هر نحوی که می‌توانند بخشی از موضوعات را به دست گرفته و آموزش و پرورش را کمک کنند.

حسنعلی عزت خواه افزود: به وجود انتقاد از عملکرد مدیر و دستگاه اعتقاد داریم، اما رسانه‌هایی که انتقاد منصفانه دارند را ارج می‌نهیم و کسانی هم که در بیان انتقاد انصاف ندارند را دعوت می‌کنیم که از اشتباه خود برگردند و منصفانه قلم بزنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1246274

مهمترین اخبار ایران و جهان: