نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 19:19

همایش|شهردار شیراز: از رویکرد مطالبه‌گری خبرگزاری فارس استقبال می‌کنیم

شهردار شیراز گفت: اهمیت رسانه امروز بر همه روشن است چون همه دنبال دانستن و فهمیدن هستند و می‌خواهند بدانند در اطرافشان چه می‌گذرد و در این بین اصحاب رسانه و کسانی که قلم در دست دارند می توانند این اطلاع‌رسانی را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسن اسدی امروز در همایش فصلی خبرگزاری فارس که با حضور خبرنگاران و عکاسان این خبرگزاری و جمعی از مسوولان و مدیران شهری و نمایندگان مردم فارس در مجلس برگزار شد بیان کرد: سختی کار امروز بیشتر از قبل است چون مخاطب مدرن شده و منفعل نیست و به مدد تلفنهای همراه امروز می توان به همه دنیا و به همه اطلاعاتی دسترسی پیدا کرد.

وی گفت: امروز دهکده جهانی به کلبه جهانی تبدیل شده و در یک کلبه وقتی همه کنار همه نشسته اند، دیگر نمی‌توان چیزی را پنهان کرد.

 اسدی خاطرنشان کرد: شاید برخی مسئولان ترجیح بدهند در فضای ابهام و غبار آلود به ‌سر ببرند؛ اما مردم دنبال اطلاع  و شفافیت هستند و در این مسیر رسانه‌ها به خوبی نقش ایفا می کنند.

اسدی گفت: در کلانشهر شیراز خبرگزاری فارس مطالبه گری را سرلوحه کار خود قرار داده، سوال می‌پرسد و رودربایستی هم ندارد و بنده هم به عنوان شهردار شیراز از چنین رویکردی استقبال می‌کنم.

وی اضافه کرد: البته انتظار ما از همه رسانه‌ها و مطالبه‌گران این است که منشور اخلاقی و امانت‌داری هم رعایت شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه رویکردی که در کلانشهر شیراز ایجاد شده و دو روز قبل شروع آن  در تهران کلید خورد، بحث حکمرانی نوین شهری است وامروز حکمرانی نوین شهری با مدیریت شهری تفاوت دارد؛ در مدیریت شهری گاه رویکرد مدیر حفظ وضع موجود است اما در حکمرانی باید وضع را بهبود بخشید و اصلاح کرد و یکی از نقش‌آفرینان این عرصه که می توانند کمک کنند، رکن رسانه است.

هرگز دنبال کتمان مسائل نبوده و شفافیت پیشه کرده‌ام

وی افزود: یکی از موضوعات این بحث، موضوع شفاف‌سازی است که قرار شده مورد بحث و بررسی قرار گیرد و مقرر شد عملکرد مدیریت شهری شفاف باشد و همه چیز در اتاق شیشه‌ای جلو چشم مردم قرار بگیرد و مردم بتوانند قضاوت کنند.

اسدی گفت: شخصا به عنوان شهردار شیراز دنبال این نیستم که چیزی را کتمان کنم و در شهرداری هم یکی از ملاک‌های دهگانه سنجش مدیران  را شفافیت و یکی را هم تکریم مردم قرارداده ایم.

شهردار شیراز تصریح کرد: امروزه مسئولان باید کم حرف بزنند و بیشتر عمل کنند زیرا مردم ما را در عملکردمان می‌بینند و مسئول باید کمتر شعار بدهد و بیشتر عملگرا باشد زیذا هرچه کمتر حرف بزنیم بیشتر نتیجه می‌گیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد شهرداری پرداخت و گفت: در مدتی که در مدیریت شهری، بخشی در شورا و بخشی در شهرداری بودم، یک بودجه شش هزار میلیارد تومانی تصویب شد و ما که وارد شهرداری شدیم ظرف شش ماه به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسید.

اسدی گفت: بودجه امسال ۲۳ هزار و پانصد میلیارد تومان تعیین شده و ما قول داده‌ایم حتما آن را محقق کنیم.

شهردار شیراز اعلام کرد: در سال گذشته تکلیف شورا این بود که شهرداری ۱۵ هزار میلیارد تومان قرار داد سرمایه گذاری محقق کند که موفق شدیم و امسال هم تکلیف این است که ۲۰ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری ببندیم.

اسدی گفت: در سوم خرداد همایش بین‌المللی سرمایه گذاری با رویکرد بین المللی برگزار کردیم و از چندین کشور مهمان داشتیم و ۱۴ هزار میلیارد تفاهم‌نامه‌ طی این همایش منعقد شد و در کلیه حوزه‌های مدیریت شهری شاهد رشد و پیشرفت هستیم.

پایان پیام/ ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1253474

مهمترین اخبار ایران و جهان: