نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 14:51

رئیس شورای جهانی صنایع دستی به اردبیل سفر می‌کند

اردبیل_مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: رئیس شورای جهانی صنایع دستی به همراه معاون وزیذ میراث فرهنگی همزمان با هفته صنایع دستی به اردبیل سفر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو و همزمان با هفته صنایع‌دستی، رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی و معاون وزیر میراث‌فرهنگی طی هفته آتی به اردبیل سفر می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: با توجه به وجود شهرهای ملی صنایع‌دستی در استان، اهمیت این سفر می‌تواند در تلاش برای ثبت جهانی این شهرها باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل خاطرنشان کرد: دو شهر عنبران و اصلاندوز در سال‌های گذشته به عنوان شهرهای ملی صنایع‌دستی ثبت شده‌اند و پتانسیل ثبت به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی را دارند که یکی از اهداف ما برای میزبانی از رئیس شورای جهانی است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مهم‌ترین دستاوردهایی که این سفر می‌تواند داشته باشد افزایش ارتباط بین صنعتگران حوزه صنایع‌دستی و دولت برای رفع مشکلات و کمک به فعالیت هنرمندان این حوزه است.

محمدی ادیب با اشاره به برنامه‌های این سفر گفت: افتتاح موزه صنایع‌دستی در جوار مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صنایع‌دستی استان در محل صحن قیزیل باشلار این مجموعه و بازدید از جشنواره صنایع‌دستی در شهر ملی عنبران از جمله برنامه‌های سفر رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی به اردبیل است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1268374

مهمترین اخبار ایران و جهان: