نیوز سیتی!
15 خرداد 1402 - 12:10

رقابت ۷۰۰ دانشجو معلم در مسابقات ورزشی در استان اردبیل

اردبیل- رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل گفت: ۷۰۰ دانشجو معلم سراسر کشور اواخر این هفته رقابت های ورزشی خود را به میزبانی اردبیل آغاز می کنند.

حسین محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه حاکمیتی و مسئولیت تربیت معلم را به عنوان مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت عهده دار است.

وی خطیر بودن این مسئولیت را در ابعاد مختلف یادآور شد و تصریح کرد: در کنار بعد آموزشی، دانشجو معلمان ما باید در ابعاد مهارتی، اجتماعی، روحی و روانی نیز در بالاترین سطح آمادگی باشند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل گفت: معلم ما باید بر اساس سند تحول بنیادین در حوزه‌های مختلف از توانمندی بسیار بالایی برخوردار بوده و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در کنار تحصیل و تهذیب، ورزش و تندرستی نیز امری مهم و اساسی است.

محسنی افزود: بر همین اساس ما تصمیم گرفتیم تا به میزبانی اردبیل مسابقات ورزشی والیبال چهار نفره دختران و فوتسال پسران را میزبانی کنیم تا این مسابقات اواخر هفته جاری و هفته آینده در اردبیل برگزار شود.

وی از شکل گیری کمیته‌های مختلف برای برگزاری این رویداد خبر داد و خاطرنشان کرد: کمیته‌ها و معاونت‌های مختلف نظیر پشتیبانی، فنی، مالی، حمل و نقل، حراست و روابط عمومی پای کار آمدند تا در ابعاد مختلف فنی و اجرایی بتوانیم این مسابقات را به شکل لیگ کشوری برگزار کنیم.

محسنی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هفت هزار دانشجو معلم اعم از دختران و پسران با رقابت در پردیس‌های فرهنگیان در استان‌های مختلف آماده حضور در این رقابت‌ها شدند که از بین آنها ۷۰۰ نفر دانشجو اعم از دختر و پسر در مسابقات کشوری به میزبانی اردبیل حضور خواهند یافت.

وی بیان کرد: از ۱۷ تا ۳۰ خردادماه این مسابقات در اردبیل برگزار خواهد شد تا راه یافتگان از بین هفت هزار دانشجو معلم بتوانند در سالن‌های استانداردی که در اردبیل به همراه تیم فنی داوری تدارک دیده شده، رقابت نزدیکی را انجام دهند.

محسنی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: قرار است ۱۷ خردادماه پذیرش دختران برای رشته والیبال انجام شود و از ۱۸ خردادماه نیز مسابقات در سالن رضازاده آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: مسابقات والیبال دختران در ۲۲ خردادماه به اتمام رسیده و از ۲۳ خردادماه نیز پذیرش پسران را در رشته فوتسال شاهد خواهیم بود.

محسنی گفت: از ۲۴ تا ۳۰ خرداد در سالن رضازاده مسابقات فوتسال دانشجو معلمان پسر نیز به انجام می‌رسد تا چهره تیم‌های برتر و قهرمان مشخص شود.

وی برگزاری این رویداد را زمینه ساز ارتقای نشاط و همدلی بیشتر دانشجویان اعلام کرد و افزود: ما این رویداد را در آستانه کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان و میزبانی استان اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو برگزار می‌کنیم تا بیش از گذشته استان اردبیل معرفی شود.

محسنی خاطرنشان کرد: از ۳۱ استان کشور ورزشکاران در این استان حاضر خواهند شد و ما سعی کردیم با همراهی دستگاه‌های مختلف استانی بسته‌های فرهنگی مناسب همراه با بازدید برای ورزشکاران از اماکن تاریخی، طبیعی و دیدنی استان را انجام دهیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل اضافه کرد: امیدواریم این رویداد زمینه معرفی بیشتر استان اردبیل را به هموطنان فراهم کرده تا امسال در فصول گردشگری میزبان گردشگران داخلی و خارجی در این استان باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1262830

مهمترین اخبار ایران و جهان: