نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 09:54

آغاز نخستین همایش فصلی خبرگزاری فارس استان فارس

از دقایقی پیش نخستین همایش فصلی خبرگزاری فارس استان فارس با حضور مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس، رئیس شورای شهر شیراز، ناینده مردم شیراز و زرقان دز مجلس شورای اسلامی و رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب الامی در فارس و خبرنگاران این خبرگزاری در سراسر استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان فارس در آغاز این همایش ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع)، خبرنگاران را پرچمداران ساحت اطلاع رسانی دانست و اظهار کرد: خبرگزاری فارس از جهاتی بیشتر، بهتر و عمیق تر در این عرصه عمل کرده است.

احمد پهلوانیان با بیان اینکه خبرگزاری فارس در استان فارس موفق و هوشمند در فعالیت فضای مجازی عمل می کند، افزود: بنده این رسانه را در استان موثر، موفق، شجاع، دلیر، حساس و اثرگذار میدانم اما به این معنا نیست که تمام گزاره های آن مورد تایید است.

وی با بیان اینکه پیشگام طرح اهمیت فضای مجازی، رهبر معظم انقلاب بودند، عنوان کرد: آنچه در اندیشه ایشان بود با عملکرد مسوولین نظام در دوره ها و حوزه های مختلف فاصله زیادی دارد.

مدیرکل صدا و سیما استان فارس با اشاره به اینکه فضای مجازی یک فضای رها شده است و در این ابررسانه داده های غلطی ارائه می شود، گفت: ایجاد ذهنیت غلط و شکل گیری فهم اشتباه و تغییر هوشمندانه ذهن و شیوه اندیشیدن را می توان از آسیب‌های آن برشمرد.

نبرد ابزار تمام و نبرد افکار شروع شد

وی با تاکید بر اینکه نبرد ابزار تمام و نبرد افکار شروع شده، اظهار کرد: نقش رسانه ها اطلاع رسانی است که دستاورد آن نظارت عمومی بوده پس رسانه و خبرنگار حق دارد در هر حوزه ای ورود کرده و رسالت خود که اطلاع رسانی بوده را به جا آورد.

پهلوانیان با اشاره به اینکه بعضا در فضای مجازی داده های غلط و خبرهای کذب و نشر اکاذیب منتشر می شود اما در یک اتاق کوچک هم میبینم روایات های مختلفی از چشم اندازهای مختلف برسی می‌شود، ادامه داد: این سطح تحلیل از فضای مجازی پائین ترین، ابتدایی ترین و آسان ترین تعریف از فضای مجازی است و این آسیب بسیار جدی و اثرگذار نیست اما آسیب جدی برای بشریت چیز دیگری است. در آسیب اول یک ذهنیت و اندیشه و فهم غلط ایجاد می‌شود که این تولید محتوا کذب است.

وی افزود: آسیب دوم اندیشیدن، تربیت ذهن نبرد ابزار تمام شد و نبرد افکار شروع شد، ذهن مخاطب ایرانی در اغتشاشات اخیر هک شده بود و ما متوجه نبودیم که هر اتفاقی که می‌افتد باید اول هک ذهن صورت بپذیرد، شاید در کف خیابان اعتراضات یا اغتشاشات جمع شده باشد اما در ذهن ها هنوز باقی است و باید این هک ذهن صورت بپذیرد.

پهلوانیان در پایان با اشاره به اینکه رسانه و خبرنگار حق دارد در هر حوزه ای ورود پیدا کند و نقش اطلاع رسانی خود را ایفا کند، اما شاید در جامعه ما این حق محترم شمرده نمی‌شود، افزود: فضای در جامعه شکل گرفته با عنوان فضای مطالبه گری که متاسفانه برخی ها آن را با طلبکارانه اشتباه گرفته اند اما خوشحالیم که خبرگزاری فارس فضای مطالبه گری را دارد و جنگ خبرگزاری های موفق و هوشمند را در مطالبه گری می دانم.

 

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1251674

مهمترین اخبار ایران و جهان: