نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 21:46

استونی: معماری امنیتی اروپا در خطر است

وزیر امور خارجه استونی با اشاره به جنگ در اوکراین گفت که معماری امنیتی اروپا به طور کلی در خطر قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «اورماس رئینسال» وزیر امور خارجه استونی امروز چهارشنبه در سخنانی با بیان این که «معماری امنیتی اروپا» در خطر است، گفت: در اروپا جنگ ادامه دارد و به همین دلیل مشکل امنیتی وجود دارد. سوئد و فنلاند در اصل در فضای خاکستری (نامعلوم) به سر می برند. این فضای خاکستری را باید مطابق با امنیت اروپا و ناتو به نتیجه برسانیم.

وزیر امور خارجه استونی با اشاره به اتفاقات اخیر در سوئد گفت: به گمانم برخی‌ در کرملین از وضعیت پیش‌ آمده خوشحال هستند. روز گذشته با همتای سوئدی ام دیدار و گفتگو کردم. او معتقد است که کشورش قربانی عملیات اطلاع‌ رسانی نادرست در سطح جهانی شده است. امیدوارم که در روزهای آینده اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه دهند.

«اورماس رئینسال» همچنین با ابراز خوشحالی از چهارمین سفر چاووش‌ اوغلو به تالین گفت: در این دیدار موضوعات ادامه جنگ در اروپا، نحوه برقراری صلح و امنیت و برخی از دیگر موضوعات مورد بررسی قرار گرفتند.

وزیر امور خارجه استونی از حمایت نظامی ترکیه از اوکراین قدردانی کرد و گفت: کسانی که معتقدند اوکراین باید پیروز جنگ باشد، می‌ بایست از این کشور حمایت کنند.

وی با تاکید بر ضرورت عضویت فنلاند و سوئد در ناتو تأکید کرد که اقدامات تحریک آمیر نباید مانع این موضوع شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1013874

مهمترین اخبار ایران و جهان: