نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 15:40

راستینه: فیلمیو باید پاسخگوی عملکرد خود در بازنشر آثار بدون اخذ مجوز باشد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: فیلیمو به خاطر تولید و بازنشر آثار صوت و تصویر فراگیر بدون اخذ مجوزهای قانونی باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به عملکرد فیلیمو و دیگر پلتفرم‌ها در این راستا گفت: براساس قانون تنها سازمانی که مسئولیت انحصاری صوت و تصویر فراگیر را دراختیار دارد ساترا است و صدا و سیما مکلف شده تا آئین‌نامه‌های نظارتی بر تمام صوت و تصویرهای فراگیر را با هم‌افزایی دستگاه‌ها تدوین و ابلاغ کند.

وی افزود: طبیعتا هر پلتفرم یا مجموعه‌ای که در برابر قانون سرکشی کند و قانون را نپذیرد و یا در اجرای آن تخطی کند، وفق قانون باید پاسخگو باشد و حتما سازمان صدا و سیما و مجموعه ساترا به عنوان تنها دستگاهی که مسئولیت انحصاری نظارت بر صوت و تصویر فراگیر را برعهده دارد، مسئولیت دارد با افرادی که در این حوزه قواعد را رعایت نکرده و قانون‌شکنی می‌کنند برخورد کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: ما در بودجه سال 1402 به دنبال این هستیم که با اصلاح بعضی از مواد و احکام قانون، پلتفرم‌هایی را که از قانون تخطی می‌کنند و مسئولیت‌های تصریح شده در قانون را انجام نمی‌دهند و از آن عبور می‌کنند، براساس احکام بودجه که پیگیری‌های لازم را در مورد آنها خواهیم داشت، این پلتفرم‌ها باید مجازات شوند و هزینه‌های عبور از قانون و قانون‌شکنی را باید پرداخت کنند.

راستینه خاطرنشان کرد: آنچه که مورد تأکید کمیسیون فرهنگی است، اجرای مر قانون و ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌ها در اجرای قانون و گزارشات مستمر صدا و سیما و ساترا به کمیسیون فرهنگی درباره دستگاه‌ها و پلتفرم‌هایی است که نسبت به اجرای قانون تخطی دارند.

وی افزود: الان اتفاقی که در بحث فیلیمو رخ داده این است که قاعده قانونی را رعایت نکرده، به این معنا که فیلمیو بدون آنکه مراحل قانونی را برای کسب مجوزها برای یک اثر و بازنشر آن کسب نکرده و بدون طی مراحل قانونی اقدام به پخش اثر تولید شده کرده که طبیعتا براساس موضوع مربوط به مسئولیت انحصاری صوت و تصویر فراگیر برای ساترا طبیعتاً فیلیمو باید پاسخگوی عدم مسئولیت‌پذیری خود در این قصه باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1010274

مهمترین اخبار ایران و جهان: