نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 13:15

آمریکا شماری از مقامات طالبان را تحریم کرد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور در واکنش به اعمال محدودیت‌های اخیر بر زنان در افغانستان شماری از مقامات طالبان را شامل تحریم ویزا کرده است.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه آمریکا از وضع محدودیت‌های تازه‌ برای صدور ویزای شماری از اعضای فعلی و سابق طالبان خبر داد.

سی‌ان‌ان گزارش داده که وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه، ۱۲ بهمن، در واکنش به دستور اخیر طالبان برای جلوگیری از جذب دانشجویان دختر در نهادهای تحصیلی خصوصی، دست به این‌ اقدام زده است.

بر اساس این گزارش، این محدودیت‌های جدید در صدور ویزا برای شماری از اعضای گروه‌ها و نهاد‌های امنیتی غیردولتی می‌باشد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرده «تا زمانی که طالبان به حقوق‌ بشر و آزادی‌های اساسی همه افغان‌ها از جمله زنان و دختران احترام نگذارند، نمی‌توانند انتظار احترام و حمایت جامعه جهانی را داشته باشند.»

در مورد اسامی و شمار اعضای طالبان که شامل محدودیت صدور ویزا می‌شوند، جزییاتی منتشر نشده است.

طالبان هفته گذشته در نامه‌ای به دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلی خصوصی ابلاغ کرد تا از جذب دانشجویان دختر در سال تحصیلی جدید خودداری کنند.

این موضوع واکنش‌های داخلی و خارجی فراوانی را در پی داشت. بسیاری از کشورها از جمله ایران نیز این تصمیم را خلاف آموزه‌‌ها و تعالیم دین اسلام خواندند.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با همتای قطری خود در تهران بر آمادگی کشورش برای فراهم کردن زمینه تحصیل مجازی دانشجویان دختر و بانوان افغانستانی خبر داد.

پایان پیام/ ر

منبع: فارس
شناسه خبر: 1014874

مهمترین اخبار ایران و جهان: