نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 16:08

تهمت‌زنی به نیروهای مسلح ابزار دشمن

اردبیل- رئیس سازمان نیروهای مسلح گفت: دشمن در حربه جدید خود به دنبال تهمت‌زدن به نیروهای مسلح است تا از صلابت و شوکت آنها بکاهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان ظهر پنجشنبه در نشست با فرماندهان نیروهای مسلح در اردبیل اظهار کرد: جایگاهی که امروز نیروهای مسلح ما به دست آوردند، جایگاه برخاسته از صلابت و قدرت ملت است و با دستیابی به تکنولوژی‌ها و ادوات نظامی برجسته پیشروتر از همگان در سنگر دفاع از انقلاب آماده و مهیا هستند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه در اوایل دفاع مقدس ارتش ما آسیب‌دیده بود و بسیج و سپاه نیز نوپا بودند اما با قدرت ایمانی کاری را انجام دادند که حتی یک وجب از خاک این کشور به دست بیگانگان نیفتاد و عربده‌کشی وابستگان به غرب همچنان نشان از خفت و خواری آنها است.

رئیس سازمان نیروهای مسلح گفت: در دوره پهلوی اول منطقه حساس «آرارات» را از این کشور جدا کردند و در پهلوی دوم نیز «بحرین» از ایران جدا شد در حالی که با گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی اجازه ندادیم نگاه چپ به این کشور بیندازند و یا بخواهند سرمایه این ملت را به غارت ببرند.

حجت‌الاسلام پورخاقان خطاب به سرمستان آن سوی مرزها افزود: شما باید خجالت بکشید که اموال این ملت را برای خوش‌گذرانی خود به خارج انتقال دادید و امروز برای این ملت فرش قرمز پهن می‌کنید در حالی که جنایات خاندان فاسد پهلوی برای همه روشن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز جای جلاد و شهید عوض شده و همان‌هایی که دیروز ثروت این ملت را به غارت بردند، امروز مدعی دفاع از ملت ایران شده‌اند.

حجت‌الاسلام پورخاقان اقتدار و صلابت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در سطح منطقه و دنیا یادآور شد و اضافه کرد: در منطقه نیروی نظامی مستقل قدرتمندی نظیر نیروهای مسلح ایران سراغ نداریم و امروز نیروهای مسلح ما که زمانی سیم‌خاردار نداشتند به تکنولوژی‌های برتر نظامی و ادوات جنگی آراسته شدند.

وی اتهام‌زنی دشمنان را علیه نیروهای مسلح به ویژه در جنگ روسیه و اکراین یادآور شد و بیان کرد: همین تهمت‌ها نشان از قدرت و صلابت نیروهای مسلح است که اجازه نداده دشمن نگاه چپ به این کشور بکند.

حجت‌الاسلام پورخاقان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: آمریکا و همدستان منطقه‌ای آنها ضربه شصتی از این حکومت در جنگ ۳۳ روزه خورده‌اند که هنوز گیج و منگ هستند و ما با تمام توان از مظلومان حمایت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم تا عده‌ای غارتگر ثروت ملت ایران و امت اسلامی را به غارت ببرند.

وی حفظ قدرت نیروهای مسلح را در سایه تلاش و مجاهدت سازمان نیروهای مسلح یادآور شد و تصریح کرد: این جای افتخار نیست که ما آمار افزایش پرونده‌های ورودی و یا کنار گذاشتن نیروی کادری را اعلام کرده و یا خبر از افزایش به زندان رفتن نیروهای مسلح را بدهیم بلکه باید در باب پیشگیری سخن بگوییم و از تلاش‌های مجموعه‌های مختلف در سالم‌سازی فضای نیروهای مسلح قدردانی کنیم.

حجت‌الاسلام پورخاقان گفت: صیانت از نیروهای مسلح افتخار ما است و ما تلاش کردیم تا با عمل به منویات مقام معظم رهبری رفع اطاله دادرسی را انجام داده و از تضییع حقوق شاکی و متهم جلوگیری کنیم.

وی از اطاله دادرسی به عنوان ظلم در حق شاکی و متهم یاد کرد و افزود: در کنار رفتار عادلانه، تمام تلاش ما بر این بوده تا با وحدت و همدلی نیروهای مسلح کار را به پیش ببریم چرا که دشمن امروز توطئه جدی را در ایجاد دوقطبی در پیش گرفته است.

رئیس سازمان نیروهای مسلح تلاش دشمن را برای ایجاد دودستگی و منحرف کردن مسیر حرکت جوانان و نوجوانان یادآور شد و خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی باید هوشیار بوده و بصیرتمان را از دست ندهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 999530

مهمترین اخبار ایران و جهان: