نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 01:04

وزیرخارجه روسیه وارد آنگولا شد

سرگئی لاوروف به عنوان بخشی از تور آفریقایی خود، قبلاً از آفریقای جنوبی و اسواتینی دیدن کرده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه برای یک سفر کاری وارد کشورهای آفریقایی آنگولا شد.

دیپلمات ارشد روسیه در بدو ورود مورد استقبال «تته آنتونیو»، همتای آنگولایی خود قرار گرفت.

برنامه کاری سفر لاوروف به آفریقا شامل گفتگو با وزیر امور خارجه آنگولا و ژائو لورنکو رئیس جمهور آنگولا است. او همچنین در مراسم اهدای تاج گل بر روی تابوت اولین رئیس جمهور آنگولا و رهبر جنبش خلق برای آزادی آنگولا آنتونیو آگوستینیو نتو و دومین رئیس جمهور آنگولا خوزه ادواردو دوس سانتوس شرکت خواهد کرد.

لاوروف به عنوان بخشی از تور آفریقایی خود، قبلاً از آفریقای جنوبی و اسواتینی بازدید کرده بود.

ماه گذشته نیز، یروهای هوایی روسیه و بلاروس برگزاری رزمایش نظامی مشترکی را آغاز کردند. وزارت دفاع بلاروس با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش، مناطق آموزشی و پدافند هوایی مینسک در این رزمایش شرکت دارند. هدف از رزمایش‌های مشترک میان دو کشور تقویت هماهنگی‌های رزمی و سازگاری عملیاتی فیمابین است.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع بلاروس در این ارتباط آمده است: امروز رزمایش پرواز تاکتیکی مشترک میان یگان‌های هوانوردی نیروهای مسلح بلاروس و روسیه که بخشی از واحد هوانوردی گروه منطقه‌ای نیروهای نظامی هستند، آغاز شد.

در همین رابطه، وزارت دفاع بلاروس ماه گذشتته از آماده باش یگان‌های توپخانه ای این وزارت خانه در راستای عملیات مشترک نظامی با روسیه خبر داده بود.

وزارت دفاع بلاروس روز جمعه اعلام کرد که از امروز در چارچوب اقدامات مربوط به انسجام یگان مشترک گروه منطقه‌ای بلاروس و روسیه، یگان‌های توپخانه تیپ یازدهم مکانیزه، به صورت جداگانه برای انجام مأموریت‌های تعیین شده آماده هستند.

وزارت دفاع بلاروس همچنین پیش از این گزارش داده بود که اقدامات لازم در راستای تقویت گروه منطقه‌ای نیروهای مشترک روسیه و بلاروس در دستور کار قرار دارد و این نیروها به منظور دستیابی به اهداف دفاع از دو کشور بلاروس و روسیه آمادگی دارند.

پیشتر در ۱۰ اکتبر، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس از آغاز تأسیس یک گروه منطقه‌ای از نیروهای نظامی خبر داده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 996374

مهمترین اخبار ایران و جهان: