نیوز سیتی!
18 آذر 1401 - 16:29

تکمیل فاضلاب چادگان ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/ دفع سنتی، مشکلات زیست محیطی دارد

مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت: تاکنون حدود ۲۰ میلیارد تومان برای احداث تصفیه خانه فاضلاب چادگان هزینه شده است، این درحالی است که برای تکمیل تصفیه خانه و تاسیسات فاضلاب در چادگان به بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین اکبریان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه احداث تصفیه خانه فاضلاب چادگان از سال ۱۳۹۲ در دستور کار شرکت قرار گرفته است، اظهار داشت: تاکنون حدود ۲۰ میلیارد تومان برای احداث این تصفیه خانه هزینه شده است، این درحالی است که برای تکمیل تصفیه خانه و تاسیسات فاضلاب در چادگان به بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی خواستار سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب چادگان شد اظهار داشت: تلاش‌هایی در زمینه جلب مشارکت بخش خصوصی برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب چادگان در دستور کار قرار گرفت، در صورت تحقق این امر قطعا این طرح در آینده‌ای نه چندان دور در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

اکبریان افزود: به دلیل محدودیت منابع مالی بخش مکانیکال تصفیه خانه فاضلاب چادگان اجرایی نگردیده است، اما درصدد هستیم با تامین منابع مالی در کمترین زمان ممکن تمام تجهیزات و امکانات لازم تهیه و تامین شود.

مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان به اجرای شبکه و خط انتقال فاضلاب در شهر چادگان پرداخت و گفت: از سال ۱۳۸۹ تا کنون حدود ۳۲  کیلومتراز 58 کیلومتر شبکه و خط انتقال فاضلاب در شهر چادگان اجرا شده است، بنابرهمین ضرورت این پروژه در لیست پروژه‌های مصوبه سفر رئیس جمهور محترم به اصفهان قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: برای برخورداری جمعیت بیش از 10 هزار نفری شهر چادگان از خدمات شبکه فاضلاب، اجرای تاسیسات فاضلاب در این منطقه ضروری است. 

اکبریان ادامه داد: اجرای طرح فاضلاب چادگان مانع آلودگی محیط زیست می‌شود و بهره‌برداری هرچه زودتر شبکه فاضلاب این شهرستان اقدام مهمی در راستای ارتقای استانداردهای محیط زیستی و رفاهی شهروندان به شمار می آید.

اکبریان به چگونگی دفع فاضلاب در شهر چادگان پرداخت و تصریح کرد: در حال حاضر مردم این منطقه برای دفع فاضلاب از چاه‌های جذبی استفاده می‌کنند، این درحالیست که در پی تغییر سبک زندگی، مصرف آب بیش از پیش افزایش یافته و این امر افزایش میزان فاضلاب تولید شده را به دنبال دارد. بدین ترتیب دیگر سیستم دفع فاضلاب سنتی پاسخگوی این حجم از فاضلاب نیست و دفع سنتی آن بعضا مشکلاتی برای محیط زیست، ایجاد می‌کند و بر این اساس اجرای به موقع شبکه فاضلاب در شهر چادگان امری ضروری است.

پایان پیام/۳۶۴۹/

منبع: فارس
شناسه خبر: 902679

مهمترین اخبار ایران و جهان: