نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 16:27

دهه مبارک فجر فرصت طلائی برای جهاد تبیین است

زنجان-امام جمعه شهر قیدار با بیان اینکه دهه مبارک فجر فرصت طلائی برای جهاد تبیین است، گفت: دوران سیاه و تاریک زمان قبل از انقلاب خوب برای کسانی که آن دوران را ندیدند تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی موسوی در خطبه هتی نماز جمعه شهر قیدار با اشاره به مناسبت ها و فضایل ماه رجب، افزود: ماه رجب آغاز سیر و سلوک الی الله و آماده شدن برای میهمانی خداوند متعال است در این ماه رحمت و مغفرت تلاش کنیم و تمرین کنیم و از خدای متعال مسئلت کنیم که امیر نفس خود باشیم نه اسیر نفس شویم.

وی در ادامه با اشاره به ایام البیض اعتکاف، ادامه داد: انسان همانطور که نیازهای مختلف مادی دارد نیازهای معنوی نیز دارد و خداوند متعال برای تامین نیازهای معنوی بشر، عبادات تشریع کرده است و تنوع در عبادت ها به دلیل نیازهای گوناگون معنوی انسان است، یکی از آنها اعتکاف است امّا اعتکاف تنها یک عبادت نیست بلکه معجونی از بهترین عبادتها است. فرصتی است برای پالایش درون و پاک نمودن زنگارهای دل و در حقیقت ورود به عرصه جهاد اکبر و مبارزه با نفس است.

موسیو افزود: چند سالی به خاطر وجود ویروس منحوس کرونا و محدویت های کرونائی از این فیض عظما محروم بودیم ولی امسال الحمدلله این در رحمت به روی ما گشوده شده فرصت غنیمت بشماریم و بهره کافی را ببریم.

وی با تبریک روز ۱۳ رجب روز مولود کعبه حضرت امیر المومنین (ع)، تاکید کرد: بخش مهمی از معارف دین- چه در منابع اهل سنت و چه در منابع شیعی- بیان مبسوط فضائل حضرت مولی‌الموحدین علی (ع) است.

موسوی افزود: بسیاری از فضایل حضرت امیرالمؤمنین (ع)، گفته نشده و یا اگر گفته شده، پوشیده گفته شده است.

امام جمعه شهر قیدار گفت: ما که ادعای شیعه بودن آن حضرت را داریم باید به ولایت آن حضرت، تمسک بجوئیم و تمسک به ولایت آن حضرت به معنای تبعیت از مقاصد او است، باید در قول و فعل و نوشتن و گفتن و همه‏ چیز، از آن حضرت پیروی کنیم. باید همه ما تلاش کنیم آن عدالتی که امیر المومنین (ع) اجرا می کرد به اندازه توان خود در جامعه اجرا کنیم.

زینب کبری (س) یک نمونه برجسته تاریخ از عظمت حضور یک زن در یکی از مهم‌ترین مسائل تاریخ است

موسوی در ادامه رحلت حضرت زینب کبری (س) اشاره کرد و گفت: عظمت شخصیت مبارک حضزت زینب کبری، فقط به‌خاطر این نیست که دختر امیرالمؤمنین و فاطمه سلام الله علیهما، نوه پیامبر صلی الله علیه و آله و خواهر حسنین سلام الله علیهما است. نسبت‌ها هرگز نمی‌توانند چنین عظمتی را خلق کنند.

وی ادامه داد: حضرت زینب (س)، در ماجرای کربلا و کوفه و شام، به‌عنوان یک ولی الهی آن‌چنان درخشید که نظیر او را نمی‌شود پیدا کرد؛ در طول تاریخ نمی‌شود نظیری برای این پیدا کرد. برای خاطر همین مجاهدت بزرگ، زینب کبری (س) در نزد خداوند متعال یک مقامی یافته است که برای ما قابل توصیف نیست.

امام جمعه شهر قیدار گفت: زینب کبری (س) یک نمونه برجسته تاریخ است که عظمت حضور یک زن را در یکی از مهم‌ترین مسائل تاریخ نشان می‌دهد. منش و نقشی که حضرت زینب برعهده گرفت، نشان داد که زن در حاشیه تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد.

موسوی افزود: بصیرت و حرکت در همراهی با امام زمان و عمل به تکلیف الهی، اصلی‌ترین دلیل ارزش و عظمت حضرت زینب (س) است. موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی او، براساس تکلیف الهی؛ کار او، تصمیم او، نوع حرکت او، به او این‌طور عظمت بخشید. هرکس چنین کاری بکند، ولو دختر امیرالمؤمنین (علیه السلام) هم نباشد، عظمت پیدا می‌کند.

امام جمعه شهر قیدار با بیان اینکه دهه مبارک فجر فرصت طلائی برای جهاد تبیین است، گفت: دوران سیاه و تاریک زمان قبل از انقلاب خوب برای کسانی که آن دوران را ندیدند تبیین شود تا انسان تاریکی را نبیند اهمیت نور را نمی فهمد.

موسوی افزود: اگر تامل کنیم ۸۰ درصد جمعیت کشور بعد از انقلاب متولد شدند یعنی حدود ۵۰ میلیون از ۸۰ میلیون جمعیت ایران اگر زیر ۱۰ ساله های بهمن ۵۷ را هم به این آمار اضافه کنیم شمار افرادی که تجربه یا خاطرات دقیقی از وضعیت آن دوران را ندارند بسیار زیاد می شود طبیعی است بعد از چهار دهه از انقلاب سئوال شود که چرا انقلاب شد؟.

وی ادامه داد: شرایطی مانند نداشتن آگاهی جمعیت زیادی از جامعه امروزی ایران از اوضاع پیش از انقلاب، تحریف گسترده پرحجم شبکه های مجازی و رسانه ها از آن دوران شرایط و مشکلات اقتصادی امروز جامعه به همراه سیاه نمایی ها از وضعیت کشور سبب شده تا ذهنیت اجتماعی به جای چرایی انقلاب به این مسئله درگیر شود که اگر در سال ۵۷ انقلاب رخ نمی داد چه می شد؟.

مردم در پیدایش انقلاب و بقای انقلاب؛ به عنوان رکن اساسی هستند

امام جمعه قیدار گفت: مردم در پیدایش انقلاب و بقای انقلاب؛ به عنوان رکن اساسی هستند اگر خدای ناکرده مردم حضور نداشته باشند رهبر اگر علی‌بن‌ابی‌طالب هم باشد آن حکومت شکست می‌خورد. همه ما موظفیم این نظام را با همه توانمان حفظ کنیم. امام خمینی (ره) آنقدر به مردم اهمیت می‌داد که آنها را صاحبان اصلی انقلاب و ولی نعمت می دانستند.

موسوی در ادامه به اعلام همبستگی همافران با انقلاب اسلامی و بیعت با حضرت امام (ه) در ۱۹ بهمن ماه سال ۵۷ اشاره کرد و گفت: از شکننده‌ترین ضربات بر پیکر رژیم شاهنشاهی، حرکت شجاعانه پرسنل نیروی هوایی در نوزدهم بهمن ماه ۱۳۵۷ ش بود در این روز، عده زیادی از هُمافَران و پرسنل نیروی هوایی ارتش، در لبیک به دعوت امام از نظامیان برای پیوستن به ملت، به محل اقامت امام رفته و پس از رژه در مقابل آن حضرت و دیدار تاریخی خود با امام، همبستگی خود را با انقلاب اسلامی ملت ایران اعلام کردند.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه این بیعت، کمر دستگاه طاغوت را شکست و اضمحلال رژیم ستم شاهی را بیش از پیش سرعت بخشید و تعهد، موقعیت شناسی و دشمن شناسی نیروی هوائی را در یک بزنگاه تاریخی نشان داد، گفت: بیعت همافران با امام خمینی (ره) به عنوان سند افتخار، حماسه، رشادت و ایمان در برگ‌های زرینی در کارنامه نیروی هوائی و تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسید. و به عنوان یک حماسه جاویدان در خاطره ها باقی ماند.

موسوی تاکید کرد: نیروی هوایی، پس از پیروزی انقلاب هم به ویژه در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، با همان روحیه والای ولایتمداری ظاهر شد و همچنان یکی پس از دیگری حماسه آفرید و از دستاوردهای انقلاب اسلامی پاسداری کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1017079

مهمترین اخبار ایران و جهان: