نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 11:03

تاکید روسیه بر برقراری سریع صلح و آشتی ملی در افغانستان

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در دیدار با وزیر خارجه دولت موقت طالبان به تامین سریع صلح و آشتی ملی در افغانستان تاکید کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان با «امیرخان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان در کابل دیدار و گفتگو کرد.

کابلوف در این دیدار به تامین سریع صلح و آشتی ملی در افغانستان تاکید کرد.

به گزارش هشت صبح، امیرخان متقی در این دیدار اظهار داشت: «رهبری [طالبان] به توصیه‌های دوستان روسی گوش می‌دهد و درباره نحوه تشکیل یک دولت فراگیر همچنین در مورد مسایل حقوق بشری و حقوق زنان نیز کار می‌کند.»

سفارت روسیه در کابل در بیانیه‌ای گفته است دیپلمات‌های روسی بر تعهد مسکو به حمایت از مردم افغانستان «به نفع برقراری سریع صلح و دست‌یابی به آشتی ملی» تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: «طرف روسی از حکومت کنونی افغانستان خواست تا به آن بخش‌هایی از جامعه بین‌المللی که صادقانه به برقراری صلح در افغانستان، توسعه یک کشور مستقل و یکپارچه عاری از تروریسم و مواد مخدر علاقه‌مند هستند، توجه کند.»

همچنین در این دیدار، دو طرف درباره مشکلات توسعه تجارت، همکاری در مبارزه با تروریسم و تهدید مواد مخدر نیز تبادل نظر شده است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 979935

مهمترین اخبار ایران و جهان: