نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 15:52

کسب رتبه ۱۶ دانشگاه‌های فنی حرفه ای اردبیل در کنکور

اردبیل-مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دانشگاه‌های فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی رتبه ۱۶ را در کنکور ۱۴۰۱ کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام الله صفری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی رتبه ۱۶ را در بین ۳۱ استان کشور در کنکور ۱۴۰۱ کسب کرد.

وی از ارتقای ۹ رتبه‌ای جایگاه استان اردبیل در کنکور کاردانی خبر داد و گفت: در این آزمون ۱ هزار و ۲۹۳ نفر از هنرجویان هنرستان‌های فنی حرفه ای و کاردانش استان اردبیل شرکت کرده بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: با اعلام سازمان سنجش کشور ۱ هزار و ۱۲۸ نفر از هنرجویان موفق به پذیرش در دانشگاه‌های فنی و حرفه ای و سایر مؤسسات آموزش عالی شده‌اند که حدود ۸۷/۲۴ درصد از هنرجویان را شامل می‌شود.

صفری با بیان اینکه در استان اردبیل فقط سه مرکز دانشگاه فنی و حرفه ای وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه امتیاز بومی در پذیرش اکثر دانشگاه‌های کشور مؤثر است، بنابراین شانس قبولی و موفقیت هنرجویان استان اردبیل با توجه به ظرفیت موجود استان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است.

وی افزود: پذیرش در دانشگاه‌های فنی و حرفه ای به دو صورت با آزمون و بدون آزمون است که رشته‌های با آزمون شامل ۵ رشته «الکتروتکنیک، مکانیک خودرو، شبکه و نرم افزار رایانه، تربیت بدنی و حسابدای» است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 978535

مهمترین اخبار ایران و جهان: