نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 08:14

فارس من| اجرای ۱۸ هزار واحد مسکن ملی در همدان

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از اجرای ۱۸ هزار واحد مسکن ملی در همدان خبر داد و گفت: تمام تلاش ما بر این است هر چه زودتر مراحل ساخت و اجرا در پیش گرفته شود تا در کمترین زمان ممکن پروژه به دست مردم برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان؛ «به وضعیت نابسامان مسکن در همدان پایان دهید» سوژه‌ای است که شهروند مطالبه‌گری در سامانه «فارس من» ثبت کرده و خواستار رسیدگی و حمایت شده است.

موضوع سوژه از این قرار است، «اوضاع مسکن در همدان واقعاً خوب نیست، متاسفانه طبق آمارهای رسمی همدان جزء آخرین‌ها در طرح نهضت ملی مسکن است و تقریباً کار خاصی در خصوص ساخت مسکن در همدان انجام نشده است.»

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در این باره ضمن ارائه عملکردی اظهار کرد: در استان همدان باید ۴۴ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن ملی توسط دولت طی چهار سال ساخته شود، افزون بر این ۱۹ هزار و ۹۰۰ واحد نیز خودمالکی در دست اقدام است.

ایوب اسداللهی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۹۰۰ واحد بافت فرسوده هم در برنامه هست افزود: با احتساب ۴۸ هزار واحد مسکن روستایی در مجموع بالغ بر ۱۲۷ هزار واحد مسکونی برنامه استان همدان طی چهار سال است.

وی در ادامه به ۴۴ هزار واحدی که دولت متولی است اشاره کرد و گفت: متاسفانه تنها زمینی که برای اجرای طرح وجود داشت، قطعه ۶۸۰ هکتاری بود که با معارض و موارد قانونی روبرو شد و آبان ماه سال پیش از مدار حذف شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همدان یادآور شد: اگرچه از تیرماه سال گذشته که مشخص شد پرونده‌های حقوقی تشکیل شده، شناسایی اراضی دیگر و مذاکره با مالکان برای توافق را در دستور کار قرار دادیم.

وی با تاکید بر اینکه با ۸۰۰ مالک مذاکره انجام شد و در نهایت ۱۴.۵ هکتار توافق صورت گرفت افزود: در بحث توافق‌ها حمایت لازم محقق نشد و در نهایت با تدبیر استاندار همدان زمینی با مساحت ۱۴۰ هکتاری معروف به باغ میوه برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص پیدا کرد.

اسداللهی با بیان اینکه مباحث تک‌برگی سند، تعیین مشاور و انتخاب کارگزار را با سرعت پیش گرفتیم بیان کرد: دست آخر هفته پیش در شورای عالی مسکن طرح به تصویب نهایی رسید و ابلاغ شد.

وی به اقداماتی در راستای آماده سازی پروژه اشاره کرد و گفت: ۱۱ هزار واحد مسکونی در این قطعه زمین ساخته خواهد شد و تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به پروژه وصل بودند که از هفته آینده بالغ بر ۷ هزار نفر دیگر با توجه به اولویت‌بندی‌ها به نسبت بُعد خانوار، خانواده‌های زیر پوشش و زمان ثبت نام وصل خواهند شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در بخش دیگری خاطرنشان کرد: تاکنون با احتساب ۷ هزار واحدی که از قبل شروع شده بود و ۱۱ هزار واحد جدید، ۱۸ هزار واحد از مسکن ملی در حال اجراست و همزمان کار توافق بر دیگر اراضی در حال انجام است همچنین پروژه شهر جدید «اکباتانا» نیز که قطعات به صورت ویلایی اختصاص داده خواهد شد پیگیری می‌شود.

وی با تاکید به تدبیری که در حوزه پرداخت مبالغ ساخت در نظر گرفته شده است یادآور شد: بنا شده از همان ابتدا که متقاضی به پروژه وصل می‌شود، حدود مبلغی که باید تامین شود با توجه به برآورد پیامک شود.

اسداللهی در پایان متذکر شد: تمام تلاش بر این است که هر چه زودتر مراحل ساخت و اجرا در پیش گرفته شود تا در کمترین زمان ممکن پروژه به دست مردم برسد، اگرچه طبق ضوابط طول انجام پروژه ۲۴ ماه است اما تلاش ما اتمام در بازه زمانی ۱۸ ماه است.

پایان پیام/89033/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1245935

مهمترین اخبار ایران و جهان: