نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 17:24

دفاع تمام قد سرمربی لهستان از مسیر پیشرفت والیبال ایران

سرمربی تیم ملی والیبال لهستان گفت: ایران یکی از کشورهایی است که فدراسیون آن روی بازیکنان جوان سرمایه‌گذاری می‌کند که این سرمایه‌گذاری برای آینده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در سومین روز رقابت‌های هفته نخست لیگ ملت‌ها دو تیم ایران و لهستان در سالن گایشی ناگویای ژاپن به مصاف هم رفتند و در این دیدار که از ساعت 12:30 امروز (پنج‌شنبه 18 خرداد) برگزار شد ملی‌پوشان کشورمان سه بر دو مغلوب حریف شدند.

نیکولا گربیچ، سرمربی تیم ملی والیبال لهستان پس از این مسابقه اظهار کرد: توقع چنین دیداری را داشتم. همانگونه که پیشتر هم گفته بودم انتظار عملکرد متفاوت‌تری از ایران در این بازی نسبت به دیدارشان مقابل ژاپن داشتم. نمیدانم که آیا بازی مقابل تیم‌هایی مثل لهستان و آمریکا برای ایران متفاوت است یا خیر اما هر وقت که برابر این تیم‌ها قرار می‌گیرند والیبال متفاوتی نسبت به همیشه ارائه می‌دهند.

وی در ادامه با تاکید بر این که ایرانی‌ها بهترین خودشان را به نمایش گذاشتند، افزود: بازیکنان تیم را برای این موضوع آماده کرده بودم اما این که توصیه‌های خودم را در تمرین پیاده‌سازی کنم، آسان نیست. دو ست ابتدایی برای تیم ملی والیبال لهستان بسیار دشوار بود. با وجود اینکه در امتیازات برتری داشتیم اما ایران برای برگشت به بازی بسیار تلاش می‌کرد. از بیرون که به بازی نگاه می‌کردم پیروزی در ست‌ها برایم قابل پیش‌بینی نبود. حتی وقتی در امتیازات پیش بودیم، احساس پیروزی نداشتم. از ست سوم به بعد موفق شدیم انرژی درون تیم را عوض کنیم و تمرکز بیشتری داشته باشیم. تازه از این ست شروع به ارائه والیبال بهتری کردیم.

سرمربی تیم ملی لهستان خاطر نشان کرد: ایران یکی از کشور هایی است که فدراسیون آن روی بازیکنان جوان سرمایه‌گذاری می‌کند و این یک سرمایه‌گذاری برای آینده است. ایران بازیکنان بسیار خوبی دارد ولی استعدادهای جوان از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار هستند. این موضوع فقط در مورد یک یا دو نفر از این بازیکنان جوان صدق نمی‌کند و همه آن‌ها همینگونه هستند. این کیفیت بازی یک شبه صورت نمی‌گیرد. در لهستان نیز بازیکنان جوان با کیفیتی حضور دارند که یک شبه به این مرحله نرسیده‌اند. این سرمایه گذاری از بیش از ده سال پیش صورت گرفته است و پس از آن باید منتظر بمانید تا نتیجه را مشاهده کنید. این سرمایه‌گذاری به هیچ وجه آسان نیست. زمان آن رسیده که دست رنج کارهایی که در گذشته فدراسیون والیبال ایران انجام داده است، جمع‌آوری کند. مطمئنم که در آینده نیز ایرانی‌ها تیمی خوب خواهند داشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1271479

مهمترین اخبار ایران و جهان: